Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the emotion of fear in gifted children and its use in teaching practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43873702" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43873702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.071" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.071</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.071" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.071</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the emotion of fear in gifted children and its use in teaching practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents an analysis of fear in gifted children of younger school age in comparison with the control group of children. The tool used for the research was a questionnaire with statements about fear, with the intensity of selected types of fear evaluated. The questionnaire was subject to a factor analysis, which resulted in 5 areas of fear. At the level of the individual factors we determined that fear in gifted children is less intense than fear in children from the normal population, although no difference was found in the hierarchy of fear. We also found that gifted children are most afraid of global problems. Within the group of gifted children we observed differences between the sexes, while boys declared lower levels of fear than girls, in the factors My family and Phobias. The conclusion contains recommendations as to how to work with fear amongst gifted children in teaching practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the emotion of fear in gifted children and its use in teaching practice

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents an analysis of fear in gifted children of younger school age in comparison with the control group of children. The tool used for the research was a questionnaire with statements about fear, with the intensity of selected types of fear evaluated. The questionnaire was subject to a factor analysis, which resulted in 5 areas of fear. At the level of the individual factors we determined that fear in gifted children is less intense than fear in children from the normal population, although no difference was found in the hierarchy of fear. We also found that gifted children are most afraid of global problems. Within the group of gifted children we observed differences between the sexes, while boys declared lower levels of fear than girls, in the factors My family and Phobias. The conclusion contains recommendations as to how to work with fear amongst gifted children in teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "222 - 228"

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700028