Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rewards and Punishments from the Perspective of Eleven-years-old Gifted Children.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870396" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rewards and Punishments from the Perspective of Eleven-years-old Gifted Children.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents the research results of the probe that was used to determine what is or would be preferred form of reward and punishment for eleven-years-old gifted children. Questionnaire for classroom teachers was first research instrument. It was used for identification of 71 gifted children. Selected gifted children responded in the second questionnaire to following open-ended questions: What is or would be the greatest reward for you? What is or would be the greatest punishment for you? Research data were processed separately for each question using primary analysis of frequency of selected categorical responses. General and sub-categorical types of rewards and punishments according to their frequency are the outputs. Conclusion of the chapter contains a summary and discussion of research results.

  • Název v anglickém jazyce

    Rewards and Punishments from the Perspective of Eleven-years-old Gifted Children.

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents the research results of the probe that was used to determine what is or would be preferred form of reward and punishment for eleven-years-old gifted children. Questionnaire for classroom teachers was first research instrument. It was used for identification of 71 gifted children. Selected gifted children responded in the second questionnaire to following open-ended questions: What is or would be the greatest reward for you? What is or would be the greatest punishment for you? Research data were processed separately for each question using primary analysis of frequency of selected categorical responses. General and sub-categorical types of rewards and punishments according to their frequency are the outputs. Conclusion of the chapter contains a summary and discussion of research results.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Guiding Gifted Pupils and Students in Czech School

  • ISBN

    978-80-210-6557-4

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "34 ? 41"

  • Počet stran knihy

    131

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly