Celoživotní vzdělávání jako vědecký výzkumný program
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869846" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.paidagogos.net/" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Celoživotní vzdělávání jako vědecký výzkumný program
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá metateoretickou analýzou celoživotního vzdělávání. V tomto ohledu aplikuje koncepci vědeckých výzkumných programů Imreho Lakatose na danou problematiku. Přičemž naším hlavním cílem je formalizování vědecké reflexe celoživotního vzdělávání dospělých do podoby teoretického výzkumného programu. Příspěvek argumentuje v tom smyslu, že pro dané zkoumání je nutné nejprve stanovit negativní a posléze i jeho pozitivní heuristiku. Ty umožňují konstituovat promyšlenou a konzistentní reflexi danéhosociálního fenoménu, která je schopná přispět k teoretickému i empirickému progresu andragogiky. Domníváme se, že právě takováto koncepce může představovat silný program andragogického výzkumu v Bloorově smyslu.
Název v anglickém jazyce
Lifelong learning as a scientific research program
Popis výsledku anglicky
This study deals with metatheoretical analysis of lifelong education. In this respect it applies a concept of the scientific research programs of Imre Lakatos on this issue. The main goal of our analysis is a formalization of the scientific reflection about lifelong learning into the theoretical research program. The paper claims that we have to determine negative heuristic first and then also positive heuristic for a new inquiry in this area. It allows to constitute a coherent and consistent reflectionof this social phenomenon which will able to contribute to the theoretical and empirical progression of andragogy. We consider that this concept of the theoretical research program of lifelong education can be a ?strong program? of andragogical researchin Bloor´s sense.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
5-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—