Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870724" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie dvou autorů, Jaroslava Balvína a Júlie Prokaiové, se zaměřila na studium multidisciplinárních vztahů mezi oborem sociální práce a dalšími hraničními vědními disciplínami humanitního charakteru. Výzkum studentů sociální práce prokázal, že hraniční obory, které studenti sociální práce studují, jako jsou pedagogika, sociální pedagogika, filozofie a etika, jsou obory pro studium velmi potřebné. Ukázal, však i na to, že nejsložitější postavení mezi hraničními obory ve vztahu k sociální práci má filozofie. Její tradiční výklad, který učitelé filozofie aplikují již na středních školách a který spočívá na prezentaci myšlenek významných filozofů v historii, je pro studenty sociální práce málo atraktivní. Filozofie by neměla být složitou vědní disciplínou, která je sice atraktivní, ale málo potřebná pro vlastní praxi. Autoři poukázali na možnosti zlepšování výkladu filozofie, etiky ve vztahu k sociální práci, který spočívá ve vedení studentů k aplikaci filozofické tématiky na konkrétn
Název v anglickém jazyce
Pedagogic and Philosophical Aspects of Social Work, Social Pedagogy and Andragogics
Popis výsledku anglicky
The monograph of co-authors, Jaroslav Balvín and Júlia Prokaiová, focuses on studying multidisciplinary relations between the field of social work and other related scientific disciplines of humanist nature. The results of research conducted by studentsof social work proved that the related subjects that social work students study as part of their specialization, such as pedagogy, social pedagogy, philosophy, and ethics, are essential for their education. Moreover, it has been proved that philosophy has the most complex position amongst these subjects. Namely, traditional interpretation of philosophy presented by teachers of philosophy in secondary-level schools as prominent philosophers´ ideas in history, is little attractive to future social workers. Philosophy should not be taught as a complex scientific discipline, which might be attractive but hardly useful for practical purposes. The authors point out the options of improving the teaching of philosophy and ethics in relation to
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-86798-24-0
Počet stran knihy
171
Název nakladatele
Hnutí R, Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—