Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870724" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogické a filozoficko-etické aspekty sociální práce, sociální pedagogiky a andragogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie dvou autorů, Jaroslava Balvína a Júlie Prokaiové, se zaměřila na studium multidisciplinárních vztahů mezi oborem sociální práce a dalšími hraničními vědními disciplínami humanitního charakteru. Výzkum studentů sociální práce prokázal, že hraniční obory, které studenti sociální práce studují, jako jsou pedagogika, sociální pedagogika, filozofie a etika, jsou obory pro studium velmi potřebné. Ukázal, však i na to, že nejsložitější postavení mezi hraničními obory ve vztahu k sociální práci má filozofie. Její tradiční výklad, který učitelé filozofie aplikují již na středních školách a který spočívá na prezentaci myšlenek významných filozofů v historii, je pro studenty sociální práce málo atraktivní. Filozofie by neměla být složitou vědní disciplínou, která je sice atraktivní, ale málo potřebná pro vlastní praxi. Autoři poukázali na možnosti zlepšování výkladu filozofie, etiky ve vztahu k sociální práci, který spočívá ve vedení studentů k aplikaci filozofické tématiky na konkrétn

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogic and Philosophical Aspects of Social Work, Social Pedagogy and Andragogics

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph of co-authors, Jaroslav Balvín and Júlia Prokaiová, focuses on studying multidisciplinary relations between the field of social work and other related scientific disciplines of humanist nature. The results of research conducted by studentsof social work proved that the related subjects that social work students study as part of their specialization, such as pedagogy, social pedagogy, philosophy, and ethics, are essential for their education. Moreover, it has been proved that philosophy has the most complex position amongst these subjects. Namely, traditional interpretation of philosophy presented by teachers of philosophy in secondary-level schools as prominent philosophers´ ideas in history, is little attractive to future social workers. Philosophy should not be taught as a complex scientific discipline, which might be attractive but hardly useful for practical purposes. The authors point out the options of improving the teaching of philosophy and ethics in relation to

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-86798-24-0

  • Počet stran knihy

    171

  • Název nakladatele

    Hnutí R, Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy