Convergent and divergent aspects of social work and social pedagogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579431" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/wp-content/uploads/2016/04/Article-SocEd_Convergent-and-Divergent-Aspects-of-Social-Work.pdf" target="_blank" >http://soced.cz/wp-content/uploads/2016/04/Article-SocEd_Convergent-and-Divergent-Aspects-of-Social-Work.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2016.04.01.05" target="_blank" >10.7441/soced.2016.04.01.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Convergent and divergent aspects of social work and social pedagogy
Popis výsledku v původním jazyce
The study in hand aims to identify convergent and divergent aspects of social work and social pedagogy through the means of content analysis and comparison. The research sample consists of scientific and specialised texts written in Slovak, Czech, German, and English with emphasis on defining both disciplines and prioritizing the Slovak and Czech language area. The study identifies convergent and divergent aspects of social work and social pedagogy as two unique disciplines and professions. The authors incline towards the view that social pedagogy is more theoretical and general, while social work is a practical and applied science. However, intensive mutual cooperation is equally important for both disciplines aiming primarily at preventing socially pathological phenomena in society and thus leading to a healthy physical, psychological and social development of the individual.
Název v anglickém jazyce
Convergent and divergent aspects of social work and social pedagogy
Popis výsledku anglicky
The study in hand aims to identify convergent and divergent aspects of social work and social pedagogy through the means of content analysis and comparison. The research sample consists of scientific and specialised texts written in Slovak, Czech, German, and English with emphasis on defining both disciplines and prioritizing the Slovak and Czech language area. The study identifies convergent and divergent aspects of social work and social pedagogy as two unique disciplines and professions. The authors incline towards the view that social pedagogy is more theoretical and general, while social work is a practical and applied science. However, intensive mutual cooperation is equally important for both disciplines aiming primarily at preventing socially pathological phenomena in society and thus leading to a healthy physical, psychological and social development of the individual.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
72-86
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—