Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871989" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871989 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zaměřuje na základy kvantitativního výzkumu v pedagogice, a to z hlediska jeho projektování, realizace a vyhodnocování s využitím statistických metod na popisné a vztahové úrovni. První část se zabývá podstatou a základními fázemi kvantitativně orientovaného pedagogického výzkumu. Značná pozornost je věnována vědeckým hypotézám, základním metodologickým pojmům a principům. Druhá část je věnována měření v pedagogických výzkumech. Jsou popsány jednotlivé druhy (úrovně) měření a analyzována jejich výpovědní hodnota. Nejrozsáhlejší je třetí část publikace, která je věnována podrobnému popisu a vysvětlení statistických metod nejčastěji používaných při ověřování výzkumných hypotéz. Autoři odkazují také na možnosti jejich realizace s využitím počítačového softwaru. V poslední části publikace je diskutován problém výběru vhodného statistického postupu pro verifikaci výzkumných hypotéz v souvislosti s druhem získaných dat. Publikace je určena zejména pracovníkům, kteří zatím nemají
Název v anglickém jazyce
Quantitative Design in Educational Research of Beginning Academic Workers
Popis výsledku anglicky
The publication deals with the bases of quantitative research in educational sciences from the view of its designing, implementation and evaluating with use of statistical methods on descriptive as well as inductive level. The first part is aimed at thenature and basic phases of quantitatively oriented educational research. A considerable focus is devoted to scientific hypotheses, basic methodological notions and principles. The second part offers the explanation of measurement in educational research.Individual types of measurement are described and their predictive value is analysed. The third part of this publication is the most extensive. It is devoted to detailed description and explanation of statistical methods, which are mostly used for verification of research hypotheses. The authors also refer to common statistical software. In the last part of the publication, the problem of using suitable statistical methods is discussed in connection to the types of research data. The pu
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-420-0
Počet stran knihy
110
Název nakladatele
Academia Centrum UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—