Development and Validation of Self-Regulation Questionnaire in Children and Minors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872048" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1224" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1224</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1224" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1224</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development and Validation of Self-Regulation Questionnaire in Children and Minors
Popis výsledku v původním jazyce
Although a variety of instruments have been used in research with teenagers, the existing questionnaires tend to be developmentally and contextually limited. There has not been any self-regulation measuring tool validated in the Czech settings yet, especially one aimed at children and minors in institutional care. The aim is to measure the degree of validity of the constructed questionnaire designed to measure the level of self-regulation (behaviour, cognition, emotions and attention) in children and minors. The primary purpose of this study was to develop a context -specific self-report measure of selfregulation and gather initial psychometric information to apply in the Self -Regulation Questionnaire (SRQ) in children and minors. Information regarding the scale factor structure, validity, and internal consistency was gathered using a sample of 102 children and minors in institutional care (children´s homes and correctional facilities in the Czech Republic). To examine the initial con
Název v anglickém jazyce
Development and Validation of Self-Regulation Questionnaire in Children and Minors
Popis výsledku anglicky
Although a variety of instruments have been used in research with teenagers, the existing questionnaires tend to be developmentally and contextually limited. There has not been any self-regulation measuring tool validated in the Czech settings yet, especially one aimed at children and minors in institutional care. The aim is to measure the degree of validity of the constructed questionnaire designed to measure the level of self-regulation (behaviour, cognition, emotions and attention) in children and minors. The primary purpose of this study was to develop a context -specific self-report measure of selfregulation and gather initial psychometric information to apply in the Self -Regulation Questionnaire (SRQ) in children and minors. Information regarding the scale factor structure, validity, and internal consistency was gathered using a sample of 102 children and minors in institutional care (children´s homes and correctional facilities in the Czech Republic). To examine the initial con
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-04121S" target="_blank" >GA13-04121S: Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia: Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
730-737
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Antalya, Turkey
Datum konání akce
2. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—