Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873858" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n5p139" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n5p139</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n5p139" target="_blank" >10.5539/ies.v8n5p139</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care
Popis výsledku v původním jazyce
The study deals with self-regulation in children and minors (aged 11 to 19 years) living in so-called "total institutions". It examines the degree of self-regulation of behaviour from the perspective of the children and minors themselves and from the perspective of their key workers. Children and minors and their key workers differ significantly in perception of the wards' self-regulation of behaviour in the short and long-term context. The lowest rate of self-regulation in children and minors in institutional care is reflected in the area of regulation of emotions. The results point to certain specificity of the institutional care environment.
Název v anglickém jazyce
Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care
Popis výsledku anglicky
The study deals with self-regulation in children and minors (aged 11 to 19 years) living in so-called "total institutions". It examines the degree of self-regulation of behaviour from the perspective of the children and minors themselves and from the perspective of their key workers. Children and minors and their key workers differ significantly in perception of the wards' self-regulation of behaviour in the short and long-term context. The lowest rate of self-regulation in children and minors in institutional care is reflected in the area of regulation of emotions. The results point to certain specificity of the institutional care environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-04121S" target="_blank" >GA13-04121S: Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Education Studies
ISSN
1913-9020
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
139-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—