Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873858" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n5p139" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n5p139</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v8n5p139" target="_blank" >10.5539/ies.v8n5p139</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with self-regulation in children and minors (aged 11 to 19 years) living in so-called "total institutions". It examines the degree of self-regulation of behaviour from the perspective of the children and minors themselves and from the perspective of their key workers. Children and minors and their key workers differ significantly in perception of the wards' self-regulation of behaviour in the short and long-term context. The lowest rate of self-regulation in children and minors in institutional care is reflected in the area of regulation of emotions. The results point to certain specificity of the institutional care environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-Regulation in Children and Minors in Institutional Care

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with self-regulation in children and minors (aged 11 to 19 years) living in so-called "total institutions". It examines the degree of self-regulation of behaviour from the perspective of the children and minors themselves and from the perspective of their key workers. Children and minors and their key workers differ significantly in perception of the wards' self-regulation of behaviour in the short and long-term context. The lowest rate of self-regulation in children and minors in institutional care is reflected in the area of regulation of emotions. The results point to certain specificity of the institutional care environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-04121S" target="_blank" >GA13-04121S: Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Education Studies

  • ISSN

    1913-9020

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    139-149

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus