Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WHY DID I BECOME A DOCTORAL STUDENT? A STUDY OF MOTIVES OF DOCTORAL STUDENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872802" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872802 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WHY DID I BECOME A DOCTORAL STUDENT? A STUDY OF MOTIVES OF DOCTORAL STUDENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A group of ten doctoral graduates were interviewed to gather information on motives that embarked them to doctoral programme and intentions to stay in academic environment on completion of the programme. At the time of the interview, all the study participants were university instructors. In-depth interview revealed that for most of the participants the doctoral programme was a means to obtain funds for living and job after graduation from the programme. Stimuli to start the programme came also from theuniversity ? they recruited students with excellent reputation in master´s degree programme. Student´s family was described as an important motivation factor offering role models of academics and researchers and providing resourses and emotional support. Other important motives were student´s desire for learning and for becoming a member of scientific community.

  • Název v anglickém jazyce

    WHY DID I BECOME A DOCTORAL STUDENT? A STUDY OF MOTIVES OF DOCTORAL STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    A group of ten doctoral graduates were interviewed to gather information on motives that embarked them to doctoral programme and intentions to stay in academic environment on completion of the programme. At the time of the interview, all the study participants were university instructors. In-depth interview revealed that for most of the participants the doctoral programme was a means to obtain funds for living and job after graduation from the programme. Stimuli to start the programme came also from theuniversity ? they recruited students with excellent reputation in master´s degree programme. Student´s family was described as an important motivation factor offering role models of academics and researchers and providing resourses and emotional support. Other important motives were student´s desire for learning and for becoming a member of scientific community.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2014)

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6412-6418

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo konání akce

    Seville Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku