Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WHAT DO DOCTORAL SUPERVISORS ACTUALLY DO? AN ATTEMPT AT DESCRIBING SUPERVISOR´S BEHAVIOUR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872804" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WHAT DO DOCTORAL SUPERVISORS ACTUALLY DO? AN ATTEMPT AT DESCRIBING SUPERVISOR´S BEHAVIOUR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on construction of an instrument, Inventory of Supervisor Activities, which makes it possible to self-rate the supervisor behaviour during interaction with doctoral students. The instrument concentrates on supervisor interaction activities in three phases of doctoral studies: before enrolment of the student, during the study and after completion of the study. The core activities are those that are accomplished during the study. They are divided into 10 sections, which are further broken down into 100 specific activities. These activities cover guidance and support in the learning process, scientific socialisation, building self-confidence, advice in research, dissertation and academic publishing. The instrument uses low inference categories to ensure good reliability and was designed to cover supervising interaction in behavioural sciences.

  • Název v anglickém jazyce

    WHAT DO DOCTORAL SUPERVISORS ACTUALLY DO? AN ATTEMPT AT DESCRIBING SUPERVISOR´S BEHAVIOUR

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on construction of an instrument, Inventory of Supervisor Activities, which makes it possible to self-rate the supervisor behaviour during interaction with doctoral students. The instrument concentrates on supervisor interaction activities in three phases of doctoral studies: before enrolment of the student, during the study and after completion of the study. The core activities are those that are accomplished during the study. They are divided into 10 sections, which are further broken down into 100 specific activities. These activities cover guidance and support in the learning process, scientific socialisation, building self-confidence, advice in research, dissertation and academic publishing. The instrument uses low inference categories to ensure good reliability and was designed to cover supervising interaction in behavioural sciences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2014)

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    6325-6330

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo konání akce

    Seville Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku