The Czech Validation of the Self-Regulation Questionnaire
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872114" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872114 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815001433" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815001433</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.113" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.113</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Czech Validation of the Self-Regulation Questionnaire
Popis výsledku v původním jazyce
The authors report on the validation of the Self-Regulation Questionnaire (SRQ), originally developed by Brown et al. (1999). The SRQ was administered to a sample of 360 university students in the Czech Republic. The factor analysis yielded a four-factormodel with factors Impulse Control, Goal Orientation, Self-direction and Decision Making. In this version, SRQ has 27 items with a reliability of .88. The total explained variance was 43%. The findings supported the claim that SRQ does not follow the sequence of steps in self-regulation as described by Miller and Brown (1991).
Název v anglickém jazyce
The Czech Validation of the Self-Regulation Questionnaire
Popis výsledku anglicky
The authors report on the validation of the Self-Regulation Questionnaire (SRQ), originally developed by Brown et al. (1999). The SRQ was administered to a sample of 360 university students in the Czech Republic. The factor analysis yielded a four-factormodel with factors Impulse Control, Goal Orientation, Self-direction and Decision Making. In this version, SRQ has 27 items with a reliability of .88. The total explained variance was 43%. The findings supported the claim that SRQ does not follow the sequence of steps in self-regulation as described by Miller and Brown (1991).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
"222-230"
Název nakladatele
Elsevier, Ltd.
Místo vydání
Kidlington
Místo konání akce
Kypr
Datum konání akce
13. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—