Andragogické a multikulturní kompetence v edukační, sociální a zdravotnické práci pomáhajících profesí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872922" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Andragogické a multikulturní kompetence v edukační, sociální a zdravotnické práci pomáhajících profesí
Popis výsledku v původním jazyce
Editování . V části s názvem Andragogické kompetence u pracovníků pomáhajících profesí vymezují ve svých příspěvcích dva autoři otázku kompetencí ve vztahu k sociologii a problematiku využití supervize v pomáhajících profesích. V druhé části, nazvané Multikulturní kompetence jsou vymezovány otázky kompetencí v pomáhajících profesích i v edukačních souvislostech. Do souvislosti jsou dávány otázky probace a multikulturality, jsou zkoumána kulturní specifika romského etnika a postavení romské ženy v 21. století, romská rodina jako klíčový činitel při formování vztahu ke vzdělání. Třetí část práce, nazvaná Edukační práce a kompetence pracovníků v inkluzivním prostředí, se zabývá otázkami inkluzivity převážně zaměřené na edukační prostředí. Čtvrtá část našípublikace s názvem Sociální práce se zaměřuje na konkrétní teoretické i praktické otázky této pomáhající profese, zabývá se problematikou rozvoje speciálního poradenství ve Slovenské republice, sociálními kompetencemi jako jednou z klíčo
Název v anglickém jazyce
Andragogic and multicultural competencies in educational , social and health work in helping professions
Popis výsledku anglicky
In the section titled Andragogical competence assisting staff in their contributions define the two authors of the question of competence in relation to issues of sociology and the use of supervision in the helping professions. In the second part, entitled Multicultural competencies are defined competency issues in the helping professions as well as in educational contexts. Associated issues are given probation and multiculturalism are examined cultural specifics of Roma ethnicity and status of Roma women in the 21st century, Roma family as a key factor in shaping the relationship to education. The third part, titled Educational work and competence of workers in an inclusive environment, addresses the issues of inclusiveness mainly focused on the educational environment. The fourth part of our publication called Social Work focuses on specific theoretical and practical issues of the helping professions, dealing with issues of development of specialized consulting services in the Slovak
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů