The Level of Directivity of the Parenting Style
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873334" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873334 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.113" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.113</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.113" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.113</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Level of Directivity of the Parenting Style
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is to provide theoretical and methodological insights into the level of directivity of the parenting style. The paper is focused on families with children who attend either Montessori or traditional classes at primary school and compares any potential differences in the level of directivity of the parenting style. The questionnaire, created by the authors, was used to divide directivity of the parenting styles into three broad areas: (1) autocratic, (2) laissez-faire, and (3) democratic. The differences by gender, age, education and the amount of time parents spend with children were also studied.
Název v anglickém jazyce
The Level of Directivity of the Parenting Style
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to provide theoretical and methodological insights into the level of directivity of the parenting style. The paper is focused on families with children who attend either Montessori or traditional classes at primary school and compares any potential differences in the level of directivity of the parenting style. The questionnaire, created by the authors, was used to divide directivity of the parenting styles into three broad areas: (1) autocratic, (2) laissez-faire, and (3) democratic. The differences by gender, age, education and the amount of time parents spend with children were also studied.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Education Technology - August 2015, Special Issue for INTE 2015
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
8/2015
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
645-649
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—