Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptualisation of the Child and Childhood by Future Pre-School Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873852" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptualisation of the Child and Childhood by Future Pre-School Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates how university students of pre-primary education conceptualise the child and childhood, as well as some associated concepts. Empirical data were gathered by thematic writing, a text-generating procedure used with 22 pre-primary education students who were enrolled in their last year of the bachelor's programme. The rich conceptualisations of the students were condensed into four topics: (a) the child's developmental progression; (b) specific capabilities of the child; (c) the decency of the child, and (d) the learning environment. The study demonstrated that investigation of the conceptualisations of key concepts is a useful analytical tool which leads us to a better understanding of the thinking and acting of our students. This, in turn, made it possible to suggest instructional strategies for working further with the students' conceptualisations in the undergraduate programme.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptualisation of the Child and Childhood by Future Pre-School Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates how university students of pre-primary education conceptualise the child and childhood, as well as some associated concepts. Empirical data were gathered by thematic writing, a text-generating procedure used with 22 pre-primary education students who were enrolled in their last year of the bachelor's programme. The rich conceptualisations of the students were condensed into four topics: (a) the child's developmental progression; (b) specific capabilities of the child; (c) the decency of the child, and (d) the learning environment. The study demonstrated that investigation of the conceptualisations of key concepts is a useful analytical tool which leads us to a better understanding of the thinking and acting of our students. This, in turn, made it possible to suggest instructional strategies for working further with the students' conceptualisations in the undergraduate programme.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5/2015

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    502-515

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus