Analyzing Differentiated Instructions in Inclusive Education of Gifted Preschoolers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873928" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002542" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002542</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.224" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.224</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analyzing Differentiated Instructions in Inclusive Education of Gifted Preschoolers
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the findings of the research probe, whose aim was to explore the level of application of differentiated instructions in inclusive education of gifted pre-schoolers, declared by kindergarten teachers in the questionnaire. The main finding of the study was the fact that teachers with teaching practice longer than 10 years, those teaching at age-heterogeneous groups, and teachers trained at this issue on purpose, show higher level of application of differentiated instructions. On the other hand, number of pupils in a class does not influence the level of differentiated instructions.
Název v anglickém jazyce
Analyzing Differentiated Instructions in Inclusive Education of Gifted Preschoolers
Popis výsledku anglicky
The article presents the findings of the research probe, whose aim was to explore the level of application of differentiated instructions in inclusive education of gifted pre-schoolers, declared by kindergarten teachers in the questionnaire. The main finding of the study was the fact that teachers with teaching practice longer than 10 years, those teaching at age-heterogeneous groups, and teachers trained at this issue on purpose, show higher level of application of differentiated instructions. On the other hand, number of pupils in a class does not influence the level of differentiated instructions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
"1147-1155"
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Kypr
Místo konání akce
Cyrenia, Kypr
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—