Klinická praxe studentů ošetřovatelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874697" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dokumenty.osu.cz/lf/uom/uom-publikace/sbornik-2016.pdf" target="_blank" >http://dokumenty.osu.cz/lf/uom/uom-publikace/sbornik-2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klinická praxe studentů ošetřovatelství
Popis výsledku v původním jazyce
Klinická praxe je významným studijním prostředím pro studenty ošetřovatelství. Praktická výuka uskutečňovaná v přirozeném klinickém prostředí tvoří minimálně polovinu z celkového rozsahu studijního plánu. Akademická půda i klinické prostředí v nemocnicích jsou však náročnou oblastí, kde studenti zakouší stres, který může být vystupňován až v chronickou úzkost. Klinické prostředí je pak studenty popisováno jako nejvíce stresující záležitost při studiu ošetřovatelství. Strach a úzkost jako nejčastější reakce na stres pak může mít u těchto studentů negativní dopad na výkon a na vytváření chabých vypořádacích technik a schopností, které pak ovlivňují jejich náhled na ošetřovatelství a jejich budoucí směřování. Významným modelem, který se zabývá pohodou a stresem klienta v ošetřovatelství je model Betty Neumanové, který je uplatnitelný jako koncepce pro vzdělávací instituce v ošetřovatelství právě na zmírnění stresových faktorů a podporu studentů. Významnou strategií pro snížení studentské úzkosti a k podpoře efektivní adaptace je vytvoření propojeného a funkčního systému mentorů a studentských týmů, supervizorů a vytvoření pozitivního pracovního prostředí.
Název v anglickém jazyce
CLINICAL PRACTICE OF NURSING STUDENTS
Popis výsledku anglicky
Clinical training has always been an important part of nursing education. Clinical practice performed in hospitals is the larger part of nursing education. However, theoretical nursing studies and clinical training might be really demanding and stressful for many students. Furthermore, nursing undergraduate students have been describing clinical practice as one of the most stressful and anxiety producing components of the whole nursing program. Stress and anxiety might have negative impact on students' productivity and therefore they develop poor coping techniques. It might effect their view on nursing in general and their future professional field. The Neuman Systems Model focuses on the client's wellness and provides a Framework for the significance of the exploration of interventional strategies for nursing faculties to support their students. The role of clinical supervison, nurse teachers, pairs of undregraduate students supervising one another and positive clinical learning environment belong to significant and interventional strategies decreasing nursing students'stress and anxiety. The whole system must be interconnected all together and must work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ošetřovatelský výzkum a praxe založená na důkazech
ISBN
978-80-7464-826-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
172-178
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Lékařská fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
26. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—