Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Needs in the Secondary School Environment Through the Prism of Students with Physical Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874700" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Needs in the Secondary School Environment Through the Prism of Students with Physical Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This qualitative study focuses on the social needs of individually integrated students with physical disabilities during their secondary education. The aim of the research, conducted through the semi-structured interviews, was to identify the social needs of the participants and with the use of partial processes of the situational analysis to determine, which elements are involved in shaping of those needs. The data shows that the need for acceptance is a basic social need of the informants, since it is based on the need for friendship, equal approach and status and the need for belonging. The results also clearly showed that explored social needs and their saturation with individually integrated pupils are determined by the lack of information of intact students about their specific needs, the lack of interest in interaction and cooperation from the part of nondisabled classmates, but also by the presence of an assistant in the classroom.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Needs in the Secondary School Environment Through the Prism of Students with Physical Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    This qualitative study focuses on the social needs of individually integrated students with physical disabilities during their secondary education. The aim of the research, conducted through the semi-structured interviews, was to identify the social needs of the participants and with the use of partial processes of the situational analysis to determine, which elements are involved in shaping of those needs. The data shows that the need for acceptance is a basic social need of the informants, since it is based on the need for friendship, equal approach and status and the need for belonging. The results also clearly showed that explored social needs and their saturation with individually integrated pupils are determined by the lack of information of intact students about their specific needs, the lack of interest in interaction and cooperation from the part of nondisabled classmates, but also by the presence of an assistant in the classroom.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12/2016

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1384-1392

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus