Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální a kulturní determinanty v multikulturní třídě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005698" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální a kulturní determinanty v multikulturní třídě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsah příspěvku je zaměřen na sociální a kulturní determinanty, které v důsledku nedávných geopolitických změn a integračních procesů ve střední Evropě ovlivňují výuku v multikulturních třídách na všech typech škol v České republice. Cílem příspěvku je ukázat, že ovládnutí sociokulturního minima, poznání a znalost společných jevů, ale i kontrastů a rozdílů v jednotlivých jazykových rovinách spojené s informacemi o kulturních a společenských realitách může výrazně přispět k začlenění žáků-cizinců do českého vzdělávacího systému a k jejich úspěšné komunikaci, pomůže odhalit nedostatky ve vzájemné komunikaci a neporozumění.

  • Název v anglickém jazyce

    Socio-cultural aspects in teaching Czech as a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with social and cultural determiners that affect in the consequence of recent geopolitical changes and integrative processes in the Central Europe the education in multicultural grades at all types of schools in the Czech Republic.The main aim of this article is to show the mastery of the sociocultural minimum, understanding and knowledge of common phenomena and also contrasts and differences in particular language levels connected with information about cultural and social realities can distinctively contribute to integration student-foreigners to the Czech educational system and to their successful communication and can help to reveal lack of mutual communication and misunderstanding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3/2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus