Proactive Coping Behavior in Sample of University Students in Helping Professions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874882" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874882 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/wp-content/uploads/2016/11/Socialni-pedagogika-Social-Education_42-SocEd-2016.pdf" target="_blank" >http://soced.cz/wp-content/uploads/2016/11/Socialni-pedagogika-Social-Education_42-SocEd-2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2016.04.02.03" target="_blank" >10.7441/soced.2016.04.02.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Proactive Coping Behavior in Sample of University Students in Helping Professions
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the present study is twofold. First is to carry out item and scale analysis of the Czech version of the Proactive Coping Inventory (PCI) on a selected sample of university students in helping professions (n = 176). Second is to identify the use of proactive coping strategies by gender, age, specialization and year of study. The PCI scales reached satisfactory item-total correlations, besides the items presented (8, 39 and 48). Internal consistency of the PCI scales ranged from .71 to .8, except low α for Strategic Planning. Students reached the highest use of emotional and instrumental support seeking with no overall socio-demographic differences. Further, interrelationships among the PCI scales and correlations within a subjective well-being, depression and social support are presented.
Název v anglickém jazyce
Proactive Coping Behavior in Sample of University Students in Helping Professions
Popis výsledku anglicky
The purpose of the present study is twofold. First is to carry out item and scale analysis of the Czech version of the Proactive Coping Inventory (PCI) on a selected sample of university students in helping professions (n = 176). Second is to identify the use of proactive coping strategies by gender, age, specialization and year of study. The PCI scales reached satisfactory item-total correlations, besides the items presented (8, 39 and 48). Internal consistency of the PCI scales ranged from .71 to .8, except low α for Strategic Planning. Students reached the highest use of emotional and instrumental support seeking with no overall socio-demographic differences. Further, interrelationships among the PCI scales and correlations within a subjective well-being, depression and social support are presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Social Education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2/2016
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
38-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—