Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating the Factor Structure of the Proactive and Preventive Coping of Graduate Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517872" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_10_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_10_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating the Factor Structure of the Proactive and Preventive Coping of Graduate Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to present the results of the evaluating process confirming whether the proactive and preventive coping scales are both unidimensional constructs as measured by the Proactive Coping Inventory. The construct validity was empirically confirmed in part using an exploratory and confirmatory factor analysis with data from 125 graduate students from a medium-sized private university in the Southwestern United States. Moreover, item analysis and intercorrelations between the coping scales, social support, well-being and depression were carried out. The present study broadens our knowledge in the field of future-oriented behavior by which challenges are not appraised as negative threats. Instead, they are perceived positively and motivate people to overcome the stressful situations.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating the Factor Structure of the Proactive and Preventive Coping of Graduate Students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to present the results of the evaluating process confirming whether the proactive and preventive coping scales are both unidimensional constructs as measured by the Proactive Coping Inventory. The construct validity was empirically confirmed in part using an exploratory and confirmatory factor analysis with data from 125 graduate students from a medium-sized private university in the Southwestern United States. Moreover, item analysis and intercorrelations between the coping scales, social support, well-being and depression were carried out. The present study broadens our knowledge in the field of future-oriented behavior by which challenges are not appraised as negative threats. Instead, they are perceived positively and motivate people to overcome the stressful situations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1112-1120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044708116