Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing the Uni-dimensionality of Proactive and Preventive Coping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517621" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517621 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijpsy.com/volumen17/num3/476/testing-the-uni-dimensionality-of-proactive-EN.pdf" target="_blank" >http://www.ijpsy.com/volumen17/num3/476/testing-the-uni-dimensionality-of-proactive-EN.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing the Uni-dimensionality of Proactive and Preventive Coping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Proactive coping and preventive coping are oriented on certain future rewards and challenges that are not appraised as threats. The objective of the study is to answer the question whether the coping scales are both uni-dimensional constructs as measured by the Proactive Coping Inventory. The underlying factor structure was empirically assessed using exploratory factor analysis in university students enrolled in a traditional face-to-face course delivery format in a medium-sized public university in the Czech Republic. Moreover, item analysis and correlations with other personality variables were carried out. The present study opens discussion about construct validity that has not been tested in the presented educational environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing the Uni-dimensionality of Proactive and Preventive Coping

  • Popis výsledku anglicky

    Proactive coping and preventive coping are oriented on certain future rewards and challenges that are not appraised as threats. The objective of the study is to answer the question whether the coping scales are both uni-dimensional constructs as measured by the Proactive Coping Inventory. The underlying factor structure was empirically assessed using exploratory factor analysis in university students enrolled in a traditional face-to-face course delivery format in a medium-sized public university in the Czech Republic. Moreover, item analysis and correlations with other personality variables were carried out. The present study opens discussion about construct validity that has not been tested in the presented educational environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Psychology and Psychological Therapy

  • ISSN

    1577-7057

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    327-335

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85030711408