Education Barriers for Czech Adults
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875107" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2016_11_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_11_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education Barriers for Czech Adults
Popis výsledku v původním jazyce
Since the 1980s, barriers in adult education have proved problematic for researchers. Despite the existence of international comparative surveys and local studies, nation-wide surveys taking into account a broad range of socioeconomic factors that could significantly differentiate participation in adult education are rare. This paper presents the results of a nationwide study on barriers in adult education in 2015. Data from a representative survey of the Czech population (N = 1,038) demonstrates that, in the Czech Republic, situational barriers are predominant. Furthermore, it recognizes that the perception of these barriers is not affected just by previous experiences with further education but also by gender, age, socioeconomic and educational inequalities in Czech society. (C) The Turkish Online Journal of Educational Technology.
Název v anglickém jazyce
Education Barriers for Czech Adults
Popis výsledku anglicky
Since the 1980s, barriers in adult education have proved problematic for researchers. Despite the existence of international comparative surveys and local studies, nation-wide surveys taking into account a broad range of socioeconomic factors that could significantly differentiate participation in adult education are rare. This paper presents the results of a nationwide study on barriers in adult education in 2015. Data from a representative survey of the Czech population (N = 1,038) demonstrates that, in the Czech Republic, situational barriers are predominant. Furthermore, it recognizes that the perception of these barriers is not affected just by previous experiences with further education but also by gender, age, socioeconomic and educational inequalities in Czech society. (C) The Turkish Online Journal of Educational Technology.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
11/2016
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
754-765
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—