Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education Barriers for Czech Adults

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875107" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2016_11_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_11_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education Barriers for Czech Adults

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the 1980s, barriers in adult education have proved problematic for researchers. Despite the existence of international comparative surveys and local studies, nation-wide surveys taking into account a broad range of socioeconomic factors that could significantly differentiate participation in adult education are rare. This paper presents the results of a nationwide study on barriers in adult education in 2015. Data from a representative survey of the Czech population (N = 1,038) demonstrates that, in the Czech Republic, situational barriers are predominant. Furthermore, it recognizes that the perception of these barriers is not affected just by previous experiences with further education but also by gender, age, socioeconomic and educational inequalities in Czech society. (C) The Turkish Online Journal of Educational Technology.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Barriers for Czech Adults

  • Popis výsledku anglicky

    Since the 1980s, barriers in adult education have proved problematic for researchers. Despite the existence of international comparative surveys and local studies, nation-wide surveys taking into account a broad range of socioeconomic factors that could significantly differentiate participation in adult education are rare. This paper presents the results of a nationwide study on barriers in adult education in 2015. Data from a representative survey of the Czech population (N = 1,038) demonstrates that, in the Czech Republic, situational barriers are predominant. Furthermore, it recognizes that the perception of these barriers is not affected just by previous experiences with further education but also by gender, age, socioeconomic and educational inequalities in Czech society. (C) The Turkish Online Journal of Educational Technology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11/2016

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    754-765

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus