ADAPTATION OF NOVICE TEACHERS TO THE CONDITIONS IN KINDERGARTEN (PERSPECTIVE OF QUALITATIVE RESEARCH)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875226" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.int-e.net/publication_folder/inte/inte2016_v4.pdf" target="_blank" >http://www.int-e.net/publication_folder/inte/inte2016_v4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ADAPTATION OF NOVICE TEACHERS TO THE CONDITIONS IN KINDERGARTEN (PERSPECTIVE OF QUALITATIVE RESEARCH)
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on the issue of adaptation of young teachers in the kindergarten environment. In its theoretical part it introduces basic concepts that are principal for this article. The theoretical background is connected to the empirical part, which presents qualitative research. The objective of this work is to describe the process of work adaptation of novice teachers in kindergarten. Novice teachers' journals were used in the research. Based on their analysis, the article presents situations which novice kindergarten teachers faced. The study provides the partial results of research which is still currently being worked on with the support of an IGA grant project under the number FHS/2015/04. The project will be completed in 2017.
Název v anglickém jazyce
ADAPTATION OF NOVICE TEACHERS TO THE CONDITIONS IN KINDERGARTEN (PERSPECTIVE OF QUALITATIVE RESEARCH)
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the issue of adaptation of young teachers in the kindergarten environment. In its theoretical part it introduces basic concepts that are principal for this article. The theoretical background is connected to the empirical part, which presents qualitative research. The objective of this work is to describe the process of work adaptation of novice teachers in kindergarten. Novice teachers' journals were used in the research. Based on their analysis, the article presents situations which novice kindergarten teachers faced. The study provides the partial results of research which is still currently being worked on with the support of an IGA grant project under the number FHS/2015/04. The project will be completed in 2017.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings Book
ISBN
—
ISSN
2146-7358
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
18-22
Název nakladatele
INTE
Místo vydání
Vídeň
Místo konání akce
Vídeň (Rakousko)
Datum konání akce
13. 7. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—