Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ADAPTATION OF NOVICE TEACHERS TO THE CONDITIONS IN KINDERGARTEN (PERSPECTIVE OF QUALITATIVE RESEARCH)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875226" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.int-e.net/publication_folder/inte/inte2016_v4.pdf" target="_blank" >http://www.int-e.net/publication_folder/inte/inte2016_v4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ADAPTATION OF NOVICE TEACHERS TO THE CONDITIONS IN KINDERGARTEN (PERSPECTIVE OF QUALITATIVE RESEARCH)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the issue of adaptation of young teachers in the kindergarten environment. In its theoretical part it introduces basic concepts that are principal for this article. The theoretical background is connected to the empirical part, which presents qualitative research. The objective of this work is to describe the process of work adaptation of novice teachers in kindergarten. Novice teachers' journals were used in the research. Based on their analysis, the article presents situations which novice kindergarten teachers faced. The study provides the partial results of research which is still currently being worked on with the support of an IGA grant project under the number FHS/2015/04. The project will be completed in 2017.

  • Název v anglickém jazyce

    ADAPTATION OF NOVICE TEACHERS TO THE CONDITIONS IN KINDERGARTEN (PERSPECTIVE OF QUALITATIVE RESEARCH)

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the issue of adaptation of young teachers in the kindergarten environment. In its theoretical part it introduces basic concepts that are principal for this article. The theoretical background is connected to the empirical part, which presents qualitative research. The objective of this work is to describe the process of work adaptation of novice teachers in kindergarten. Novice teachers' journals were used in the research. Based on their analysis, the article presents situations which novice kindergarten teachers faced. The study provides the partial results of research which is still currently being worked on with the support of an IGA grant project under the number FHS/2015/04. The project will be completed in 2017.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings Book

  • ISBN

  • ISSN

    2146-7358

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    18-22

  • Název nakladatele

    INTE

  • Místo vydání

    Vídeň

  • Místo konání akce

    Vídeň (Rakousko)

  • Datum konání akce

    13. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku