Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ideas of Parents with Children in Private Mini-Kindergartens about Choice of Primary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A63517950" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:63517950 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.2216" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.2216</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.2216" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.2216</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ideas of Parents with Children in Private Mini-Kindergartens about Choice of Primary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In her contribution, the author deals with the mapping of particularities in a special facility, which under the conditions in the Czech Republic are incorporated into a specific form of preschool education under the name children&apos;s group. In her study, the author analyses the work of the thus-specified facility from the perspective of parents&apos; ideas about further schooling and assistance for preschool children. The study presents the preschool education system in the Czech Republic, as well as diversity and plurality in the existence of facilities for work with preschool children. The author then describes the parents&apos; expectations, their intentions and plans for their children to start attending school, and deals with their fears, dilemmas and ideas.

  • Název v anglickém jazyce

    Ideas of Parents with Children in Private Mini-Kindergartens about Choice of Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    In her contribution, the author deals with the mapping of particularities in a special facility, which under the conditions in the Czech Republic are incorporated into a specific form of preschool education under the name children&apos;s group. In her study, the author analyses the work of the thus-specified facility from the perspective of parents&apos; ideas about further schooling and assistance for preschool children. The study presents the preschool education system in the Czech Republic, as well as diversity and plurality in the existence of facilities for work with preschool children. The author then describes the parents&apos; expectations, their intentions and plans for their children to start attending school, and deals with their fears, dilemmas and ideas.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016: 9th International Conference of Education, Research and Innovation

  • ISBN

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5090-5095

  • Název nakladatele

    IATED - International Association for Technology, Education and Development

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417330205019