Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentoring in the professional development of primary and secondary school teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517582" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/154/144" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/154/144</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2017.100102" target="_blank" >10.7160/eriesj.2017.100102</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mentoring in the professional development of primary and secondary school teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents the results of research focused on analysing methodical support for teachereducation via mentoring, and familiarizes itself with the ascertained efficiency of the established mentoring programme in pilot schools in the Zlin region from the perspective of primary and secondary school teachers. The research shows that teachers&apos; evaluation of their own professional coaching competencies plays an important role in the perception of the mentoring&apos;s efficiency. The higher the level of mastery of these competencies that the teachers attain in their own opinion, the better mentors they feel they are, the more they perceive mentoring as beneficial, and the more they use it in practice. At the same time, it is shown that the evaluation of own professional coaching competencies depends on the level of inner motivation to become involved in the mentoring course.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring in the professional development of primary and secondary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents the results of research focused on analysing methodical support for teachereducation via mentoring, and familiarizes itself with the ascertained efficiency of the established mentoring programme in pilot schools in the Zlin region from the perspective of primary and secondary school teachers. The research shows that teachers&apos; evaluation of their own professional coaching competencies plays an important role in the perception of the mentoring&apos;s efficiency. The higher the level of mastery of these competencies that the teachers attain in their own opinion, the better mentors they feel they are, the more they perceive mentoring as beneficial, and the more they use it in practice. At the same time, it is shown that the evaluation of own professional coaching competencies depends on the level of inner motivation to become involved in the mentoring course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    7-15

  • Kód UT WoS článku

    000415623200003

  • EID výsledku v databázi Scopus