Testing the Main Differences and Mediating Effects of the Coping Scales
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517870" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2017_12_2.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_12_2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Testing the Main Differences and Mediating Effects of the Coping Scales
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study was to examine to what extent personality traits and individual variables are related to the use of proactive and preventive coping. The research sample consisted of 442 full-time university students in helping professions. The results showed that older students tended to be more proactive while men used slightly more preventive coping strategies than women. Moreover, controlling for respondents’ well-being had a significant effect on the strength of the relationship between these two variables. In addition, proactive coping, social support and depression explained 47% of the variance in well-being, with the strongest unique contribution being depression.
Název v anglickém jazyce
Testing the Main Differences and Mediating Effects of the Coping Scales
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to examine to what extent personality traits and individual variables are related to the use of proactive and preventive coping. The research sample consisted of 442 full-time university students in helping professions. The results showed that older students tended to be more proactive while men used slightly more preventive coping strategies than women. Moreover, controlling for respondents’ well-being had a significant effect on the strength of the relationship between these two variables. In addition, proactive coping, social support and depression explained 47% of the variance in well-being, with the strongest unique contribution being depression.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
December
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
91-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85044707852