Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing the Main Differences and Mediating Effects of the Coping Scales

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517870" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_12_2.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_12_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing the Main Differences and Mediating Effects of the Coping Scales

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to examine to what extent personality traits and individual variables are related to the use of proactive and preventive coping. The research sample consisted of 442 full-time university students in helping professions. The results showed that older students tended to be more proactive while men used slightly more preventive coping strategies than women. Moreover, controlling for respondents’ well-being had a significant effect on the strength of the relationship between these two variables. In addition, proactive coping, social support and depression explained 47% of the variance in well-being, with the strongest unique contribution being depression.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing the Main Differences and Mediating Effects of the Coping Scales

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to examine to what extent personality traits and individual variables are related to the use of proactive and preventive coping. The research sample consisted of 442 full-time university students in helping professions. The results showed that older students tended to be more proactive while men used slightly more preventive coping strategies than women. Moreover, controlling for respondents’ well-being had a significant effect on the strength of the relationship between these two variables. In addition, proactive coping, social support and depression explained 47% of the variance in well-being, with the strongest unique contribution being depression.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    91-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044707852