Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in the level of social skills of children from urban and village kindergartens

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63518818" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63518818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/PACHOLIK2018DIF" target="_blank" >https://library.iated.org/view/PACHOLIK2018DIF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in the level of social skills of children from urban and village kindergartens

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term “social skill” is not perceived uniformly in the literature. Průcha, Walterová and Mareš (2009, p. 129) define social skill as &quot;the ability, skill, and capability to successfully perform certain activities and solve certain tasks, particularly in work and other life situations&quot;. This concept perceives competence and skill as synonyms. In the text, however, we are inclined towards a concept that understands social skill as a prerequisite for adequate social interaction and communication (Gillernová, Krejčová, Hoskovcová Horáková, Šírová, &amp; Štětovská, 2012). It is therefore a set of skills required for performance in one or more life domains; it is, in its most basic form, learning (Matsumoto, 2009, p. 121). In a research study, we assessed the level of social skills of 100 preschool children attending kindergarten (50 children from the city and 50 children from the village). The aim of the study was to compare the level of social skills of children from urban and village kindergartens. To measure the level of social skills of children, we used the Scale (own design). 7 areas were assessed. The results indicate a slight predominance of the social skills of children from village kindergartens in all monitored areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the level of social skills of children from urban and village kindergartens

  • Popis výsledku anglicky

    The term “social skill” is not perceived uniformly in the literature. Průcha, Walterová and Mareš (2009, p. 129) define social skill as &quot;the ability, skill, and capability to successfully perform certain activities and solve certain tasks, particularly in work and other life situations&quot;. This concept perceives competence and skill as synonyms. In the text, however, we are inclined towards a concept that understands social skill as a prerequisite for adequate social interaction and communication (Gillernová, Krejčová, Hoskovcová Horáková, Šírová, &amp; Štětovská, 2012). It is therefore a set of skills required for performance in one or more life domains; it is, in its most basic form, learning (Matsumoto, 2009, p. 121). In a research study, we assessed the level of social skills of 100 preschool children attending kindergarten (50 children from the city and 50 children from the village). The aim of the study was to compare the level of social skills of children from urban and village kindergartens. To measure the level of social skills of children, we used the Scale (own design). 7 areas were assessed. The results indicate a slight predominance of the social skills of children from village kindergartens in all monitored areas.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6984-6992

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku