Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utváření učebních aspirací u dětí mladšího školního věku v kontextu genderu a působení rodičů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520017" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://digilib.k.utb.cz/handle/10563/43768" target="_blank" >http://digilib.k.utb.cz/handle/10563/43768</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Utváření učebních aspirací u dětí mladšího školního věku v kontextu genderu a působení rodičů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Každý jedinec má tendenci vytyčovat si v různých oblastech života cíle. Dítě mladšího školního věku je specifické hlavně v utváření učebních aspirací, které jsou determinovány působením rodičů a jejich představami o školní kariéře svého dítěte. Předmětem zkoumání pro účely tohoto příspěvku byly aspirace k učení u dívek a chlapců mladšího školního věku se zaměřením na jejich shody a rozdíly v kontextu žáky vnímaných rodiči. Celkem 332 žáků odpovídalo na 27 položek validizovaného dotazníku. Se získanými daty byla provedena explorační faktorová analýza, na jejímž základě vznikl dílčí výstup. Výsledky poukazují na rozdíly mezi chlapci a dívkami i míru, jak vnímají děti jejich rodiče v přístupech ke vzdělávání. Ukázalo se, že dívky disponují vyšší a silnější aspirací k učení než chlapci. Dívky jsou ochotny věnovat čas učebním aspiracím i mimo školní prostředí. Podporu v těchto aspiracích získávají chlapci i dívky od obou rodičů rovnocenně.

  • Název v anglickém jazyce

    Shaping learning aspirations for younger school children in the context of gender and parenting

  • Popis výsledku anglicky

    Each individual tends to set goals in different areas of life. A younger school age child is specific mainly in shaping learning aspirations, which are determined by parents&apos; actions and their ideas about their child&apos;s school career. The subject of this paper was the learning aspirations of young school-age girls and boys with a focus on their consensus and differences in the context of pupils perceived by parents. A total of 332 pupils responded to 27 validated questionnaire items. An exploratory factor analysis was performed with the obtained data, on the basis of which a partial output was generated. The results show the differences between boys and girls and the extent to which their parents perceive children in their approaches to education. Girls proved to have higher and stronger aspirations for learning than boys. Girls are willing to devote time to learning aspirations outside the school environment. Boosting these aspirations both boys and girls receive equal pay from both parents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fórum mladých výzkumníků VI.

  • ISBN

    978-80-7454-792-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    63-70

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    3. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku