Teoretické úvahy o profesní zdatnosti pomáhajících pracovníků působících v sociálně-pedagogické oblasti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521030" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1801/_lll_1801_web_clanek3.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1801/_lll_1801_web_clanek3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2018080142" target="_blank" >10.11118/lifele2018080142</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teoretické úvahy o profesní zdatnosti pomáhajících pracovníků působících v sociálně-pedagogické oblasti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá tematikou profesní zdatnosti v oblasti pregraduálního a dalšího sociálního vzdělávání. Nastíníme teoretické pozadí problematiky týkající se konceptu vnímané zdatnosti a představíme vybrané výzkumy související s kontextem self-efficacy a výběrem profese. Výzkumy self-efficacy probíhají více než tři dekády. Jsou dohledatelné v databázích ERIC, PsycINFO nebo Web of Science a ukazují, že zeměmi s nejhojnějším zastoupením výzkumů s touto problematikou jsou například USA, Německo, Norsko apod. V České republice se doposud nevěnovala velká pozornost tématu profesní self-efficacy v pomáhajících profesích. Toto pole působení je široké, proto cílem je zaměřit zájem na specifickou semiprofesní skupinu pracovníků sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi v sociálně-pedagogické činnosti. Výběr skupiny je ovlivněn nastavením změn v systému péče o ohrožené děti se zájmem o eliminaci sociálního znevýhodnění celé rodiny.
Název v anglickém jazyce
Theoretical Reflection On The Professional Self-efficacy of Helping Workers In the Social-Pedagogical Area
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the topic of self-efficacy in the field of pre-gradual and further social education. It provides an outline of the theoretical background of the concept of self-efficacy and it also introduces selected research on the context of self-efficacy and profession selection. The research in the field of self-efficacy has been in progress for more than three decades. The studies can be found in the databases such as ERIC, PsycINFO and Web of Science and the research shows that the countries dealing with this topic the most frequently are the USA, Germany and Norway. There have been only little interest in this type of research in the area of the helping professions in the Czech Republic. The field of self-efficacy research represents a wide area, therefore, we will focus on a specific and semiprofessional working group of social activation services for the families with children in the social-pedagogical activities. The group selection has been influenced by the change of caretaking process of the children at risk with the focus on elimination of social disadvantage of the whole family.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
42-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—