Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-Efficacy Of Educational Employees: Foreign Language Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521063" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.int-e.net/publication_folder/inte/inte_iticam_idec2018_v2.pdf" target="_blank" >http://www.int-e.net/publication_folder/inte/inte_iticam_idec2018_v2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-Efficacy Of Educational Employees: Foreign Language Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of the study was an adaptation of a self-efficacy questionnaire for Czech EFL (English as a ForeignLanguage) teachers at secondary schools in the Czech Republic. It was an adaptation of the Teacher Sense of Efficacy Scale (Tschannen-Moran &amp; Woolfolk Hoy, 2001) to Czech conditions. The data were collected in a survey completed by 200 respondents. The questionnaire was focused on the following dimensions &quot;The English teachers ́ perceived efficacy for student engagement, classroom management, and instructional strategies”. A validation of a research tool applied to these teachers and its following evaluation showed that the dimension for “classroom management” has not been confirmed by the factor analysis.Thus the final adapted research tool with 20 items in 2 dimensions has been designed.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-Efficacy Of Educational Employees: Foreign Language Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of the study was an adaptation of a self-efficacy questionnaire for Czech EFL (English as a ForeignLanguage) teachers at secondary schools in the Czech Republic. It was an adaptation of the Teacher Sense of Efficacy Scale (Tschannen-Moran &amp; Woolfolk Hoy, 2001) to Czech conditions. The data were collected in a survey completed by 200 respondents. The questionnaire was focused on the following dimensions &quot;The English teachers ́ perceived efficacy for student engagement, classroom management, and instructional strategies”. A validation of a research tool applied to these teachers and its following evaluation showed that the dimension for “classroom management” has not been confirmed by the factor analysis.Thus the final adapted research tool with 20 items in 2 dimensions has been designed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTE IDEC ITICAM 2018 Proceedings Book Vol. 2

  • ISBN

  • ISSN

    2146-7358

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    549-558

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    18. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku