Vysokoškolská pedagogika v přípravě akademických pracovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523676" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.3" target="_blank" >10.7441/vu.2019.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysokoškolská pedagogika v přípravě akademických pracovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Studie shrnuje zkušenosti z výuky vysokoškolské pedagogiky na FHS UTB
Název v anglickém jazyce
Higher education pedagogy in the preparation of academics
Popis výsledku anglicky
There are still no clear rules covering the educational training of university teachers. At particular universities in the Czech Republic and abroad, we can find significant differences in the concept of university education within the profile of an academic. This study aims to inform about the concept of the Faculty of Humanities in Zlín. It explains the theoretical background of the concept in the Czech Republic and abroad; it explains the aims and content of the study. The author presents selected results of the teaching process as a part of higher education didactics based on one case of a Ph.D. student from her seminar work. It turned out that the doctoral student can apply new approaches to the concept of student and university education. The results of the case study are analyzed, interpreted and discussed so that it is possible to formulate recommendations and suggestions for the implementation of higher education in the future.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice
ISBN
978-80-7454-917-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
31-44
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
11. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—