Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Institutional education of children under three years - view of Czech parents and teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523697" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Institutional education of children under three years - view of Czech parents and teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of a quality-oriented survey the goal of which was to describe the opinions of teachers and parents on educating children under three years in pre-school institutions. The article covers a part of the results of a more extensive study. Ten female teachers at pre-school facilities and ten parents of children attending a pre-school facility were the participants. The data sourced using semi-structured interviews were analysed using open coding. The teachers refer to the lack of readiness of the education system, pre-school facilities and teachers themselves to treat children under three years, expressing doubts as to the sufficient maturity of children and the effectiveness of including them into institutional education under the current setting of the Czech education system while the parents often prefer their own needs – particularly to return to their jobs soon and the associated necessity to place the children into institutional education.

  • Název v anglickém jazyce

    Institutional education of children under three years - view of Czech parents and teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of a quality-oriented survey the goal of which was to describe the opinions of teachers and parents on educating children under three years in pre-school institutions. The article covers a part of the results of a more extensive study. Ten female teachers at pre-school facilities and ten parents of children attending a pre-school facility were the participants. The data sourced using semi-structured interviews were analysed using open coding. The teachers refer to the lack of readiness of the education system, pre-school facilities and teachers themselves to treat children under three years, expressing doubts as to the sufficient maturity of children and the effectiveness of including them into institutional education under the current setting of the Czech education system while the parents often prefer their own needs – particularly to return to their jobs soon and the associated necessity to place the children into institutional education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IMSCI 2019 - 13th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, Proceedings

  • ISBN

    978-1-950492-21-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    98-103

  • Název nakladatele

    International Institute of Informatics and Systemics, IIIS

  • Místo vydání

    Orlando, FL

  • Místo konání akce

    Orlando

  • Datum konání akce

    6. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku