Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elements of Narrative Method in Textbooks and Foreign Literary Texts for Learning English in Preschool Children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523708" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf.truni.sk/see/cislo?2019-sk&filologia" target="_blank" >http://pdf.truni.sk/see/cislo?2019-sk&filologia</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31262/2585-8556/2019/3/3/15-26" target="_blank" >10.31262/2585-8556/2019/3/3/15-26</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Elements of Narrative Method in Textbooks and Foreign Literary Texts for Learning English in Preschool Children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this paper is to present what types of narration are most often used in English language textbooks and foreign literary texts. This paper briefly introduces to the role of textbooks in foreign language acquisition in preschool children and using narrative methods in early English teaching. Textbooks of English for pre-school children are analysed through quantitatively oriented content analysis. The findings from the quantitative research are supplemented by results from a supplementary research method of a qualitative semi-structured interview with kindergarten teachers using textbooks containing narratives.

  • Název v anglickém jazyce

    Elements of Narrative Method in Textbooks and Foreign Literary Texts for Learning English in Preschool Children

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this paper is to present what types of narration are most often used in English language textbooks and foreign literary texts. This paper briefly introduces to the role of textbooks in foreign language acquisition in preschool children and using narrative methods in early English teaching. Textbooks of English for pre-school children are analysed through quantitatively oriented content analysis. The findings from the quantitative research are supplemented by results from a supplementary research method of a qualitative semi-structured interview with kindergarten teachers using textbooks containing narratives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Eruditio

  • ISSN

    2585-8556

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    15-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus