Elements of Narrative Method in Textbooks and Foreign Literary Texts for Learning English in Preschool Children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523708" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pdf.truni.sk/see/cislo?2019-sk&filologia" target="_blank" >http://pdf.truni.sk/see/cislo?2019-sk&filologia</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31262/2585-8556/2019/3/3/15-26" target="_blank" >10.31262/2585-8556/2019/3/3/15-26</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Elements of Narrative Method in Textbooks and Foreign Literary Texts for Learning English in Preschool Children
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of this paper is to present what types of narration are most often used in English language textbooks and foreign literary texts. This paper briefly introduces to the role of textbooks in foreign language acquisition in preschool children and using narrative methods in early English teaching. Textbooks of English for pre-school children are analysed through quantitatively oriented content analysis. The findings from the quantitative research are supplemented by results from a supplementary research method of a qualitative semi-structured interview with kindergarten teachers using textbooks containing narratives.
Název v anglickém jazyce
Elements of Narrative Method in Textbooks and Foreign Literary Texts for Learning English in Preschool Children
Popis výsledku anglicky
The main aim of this paper is to present what types of narration are most often used in English language textbooks and foreign literary texts. This paper briefly introduces to the role of textbooks in foreign language acquisition in preschool children and using narrative methods in early English teaching. Textbooks of English for pre-school children are analysed through quantitatively oriented content analysis. The findings from the quantitative research are supplemented by results from a supplementary research method of a qualitative semi-structured interview with kindergarten teachers using textbooks containing narratives.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Eruditio
ISSN
2585-8556
e-ISSN
—
Svazek periodika
3.
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
15-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—