Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“WHAT WE RECEIVED, WHAT WE GIVE AND WHAT WE LACK”: THE MESSAGE OF SENIOR ACADEMICS AT CZECH UNIVERSITIES VIEWED BY QUALITATIVE RESEARCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523967" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=5157" target="_blank" >https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=5157</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15393/j5.art.2019.5157" target="_blank" >10.15393/j5.art.2019.5157</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “WHAT WE RECEIVED, WHAT WE GIVE AND WHAT WE LACK”: THE MESSAGE OF SENIOR ACADEMICS AT CZECH UNIVERSITIES VIEWED BY QUALITATIVE RESEARCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The senior generation of university teachers and researchers is still strongly represented at Czech universities. Over the last ten years, generations have changed, but this did not bring only positive changes in science. Why is this so? What influence did the Silent Generation and the Generation of Baby Boomers bring? The authors of this study present partial research, which represents one of the excellent topics at the faculty where the authors work. Through the in-depth interview analysis, they follow significant events in the life of two researchers, university teachers, one man and one woman. The results point to the fact that contemporary science is losing its social dimension and that there is lack of personal relationships between researchers. The study has its limits, particularly because the conclusions cannot be generalized. Yet they can serve as a subject for deeper and more extensive research.

  • Název v anglickém jazyce

    “WHAT WE RECEIVED, WHAT WE GIVE AND WHAT WE LACK”: THE MESSAGE OF SENIOR ACADEMICS AT CZECH UNIVERSITIES VIEWED BY QUALITATIVE RESEARCH

  • Popis výsledku anglicky

    The senior generation of university teachers and researchers is still strongly represented at Czech universities. Over the last ten years, generations have changed, but this did not bring only positive changes in science. Why is this so? What influence did the Silent Generation and the Generation of Baby Boomers bring? The authors of this study present partial research, which represents one of the excellent topics at the faculty where the authors work. Through the in-depth interview analysis, they follow significant events in the life of two researchers, university teachers, one man and one woman. The results point to the fact that contemporary science is losing its social dimension and that there is lack of personal relationships between researchers. The study has its limits, particularly because the conclusions cannot be generalized. Yet they can serve as a subject for deeper and more extensive research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LIFELONG EDUCATION: the XXI century

  • ISSN

    2308-7234

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "neuvedeno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus