Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE MUSIC EDUCATION IN CURRICULAR DOCUMENTS AT GENERAL SECONDARY SCHOOLS IN CZECH REPUBLIC, SLOVAKIA AND POLAND

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524136" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SWS.ISCSS.2019.4/S13.075" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SWS.ISCSS.2019.4/S13.075</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SWS.ISCSS.2019.4/S13.075" target="_blank" >10.5593/SWS.ISCSS.2019.4/S13.075</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE MUSIC EDUCATION IN CURRICULAR DOCUMENTS AT GENERAL SECONDARY SCHOOLS IN CZECH REPUBLIC, SLOVAKIA AND POLAND

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a study looking at music education at general secondary schools in the Czech Republic, Slovakia and Poland. The principal research problem the study aims to focus on, or draw attention to, is the necessity and benefits of music education as a part of general education at upper secondary level. It presents a content analysis of selected curricular documents: the Framework Education Programme for General High Schools (Rámcový vzdělávací program pro gymnázia), the State Education Programme for General High Schools in Slovakia, ISCED 3A – complete general secondary education (Štátny vzdelávací program pre gymnáziá v Slovenskej republike, ISCED 3A – úplné stredné všeobecné vzdelávanie) and Program basis for general lyceum (Podstawa programowa dla lyceum ogólnokształcące). The main aim of the research survey was to analyse selected Czech, Slovakian and Polish curricular documents and to identify the fundamental terms of educational conception in connection to a given issues (educational areas, key attributions, sectional subjects and expected outcomes). Farther more to comparative issues of musical education and compare its representation in current Czech, Slovakian and Polish curricular documents for High school education. This is a comparative study, focused on High school music education, by mapping its current form, compare the nuances, finding the inspiration in musical concept of the chosen countries.

  • Název v anglickém jazyce

    THE MUSIC EDUCATION IN CURRICULAR DOCUMENTS AT GENERAL SECONDARY SCHOOLS IN CZECH REPUBLIC, SLOVAKIA AND POLAND

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a study looking at music education at general secondary schools in the Czech Republic, Slovakia and Poland. The principal research problem the study aims to focus on, or draw attention to, is the necessity and benefits of music education as a part of general education at upper secondary level. It presents a content analysis of selected curricular documents: the Framework Education Programme for General High Schools (Rámcový vzdělávací program pro gymnázia), the State Education Programme for General High Schools in Slovakia, ISCED 3A – complete general secondary education (Štátny vzdelávací program pre gymnáziá v Slovenskej republike, ISCED 3A – úplné stredné všeobecné vzdelávanie) and Program basis for general lyceum (Podstawa programowa dla lyceum ogólnokształcące). The main aim of the research survey was to analyse selected Czech, Slovakian and Polish curricular documents and to identify the fundamental terms of educational conception in connection to a given issues (educational areas, key attributions, sectional subjects and expected outcomes). Farther more to comparative issues of musical education and compare its representation in current Czech, Slovakian and Polish curricular documents for High school education. This is a comparative study, focused on High school music education, by mapping its current form, compare the nuances, finding the inspiration in musical concept of the chosen countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences 2019: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7408-93-5

  • ISSN

    2682-9959

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    581-588

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    26. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku