Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

KVALITA ŽIVOTA STUDENTŮ – VYSOKOŠKOLÁKŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524537" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.14" target="_blank" >10.7441/vu.2019.14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    KVALITA ŽIVOTA STUDENTŮ – VYSOKOŠKOLÁKŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    : Cílem příspěvku je prezentovat výzkumný záměr týkající se kvality života studentů – vysokoškoláků. Zvolené problematice je v posledních letech věnováno stále více pozornosti a stává se nedílnou součástí téměř všech vědních oborů. Teoretický rámec je tvořen současným i historickým pohledem na koncept kvality života a jeho determinanty, dále charakterizuje jedince v období mladé dospělosti, přičemž pozornost je směřována na vybranou cílovou skupinu – studenty vysoké školy. Akcent je kladen na edukační proces v terciárním vzdělávání ve spojitosti s vnímáním kvality života studentů. Empirická část se zaměřuje na subjektivní vnímání životních cílů studentů vysoké školy. Otázky míří na životně důležité cíle studentů, jakým způsobem vlastní životní cíle realizují a jak jsou spokojeni s jejich naplňováním či jakou důležitost těmto cílům studenti přikládají. Vzhledem k výzkumnému problému je volen kvalitativní výzkum s využitím systému individuálního hodnocení kvality života. Výzkumný vzorek budou tvořit studenti UTB ve Zlíně, data budou získávána pomocí kvalitativního dotazování – polostrukturované interview. Kvalita života je koncept, který k sobě poutá značnou pozornost psychologů, lékařů, vědců, politiků, ekonomů, sociologů, ale také pedagogů. Těžiště aplikace pojmu je ve zdravotnictví, mnohem méně je cíleně používán u zdravých jedinců (spíše jsou bráni jako kontrolní skupina vůči osobám nemocným) a ještě nižším počtu jsou výzkumy prováděny u populace dospívajících a mladých dospělých. Student — vysokoškolák je charakterizován jako mladý člověk ve věku 19—25 let, který studuje vysokou školu. Konkrétně nás bude zajímat vysokoškolák na UTB ve Zlíně. Cílem studie je: zjistit, jak studenti – vysokoškoláci specifikují své životní cíle v kontextu kvality života, zjistit, jak subjektivně vnímají studenti spokojenost s naplňováním vlastních životních cílů, zjistit, proč se rozhodli studovat vysokou školu a jak ovlivňuje studium jejich kvalitu života. Kvalitativní výzkum, polostrukturované interview s rámcovým scénářem rozhovoru se bude opírat o metodu SEIQoL. Její podstatou je systém individuálního 164 hodnocení kvality života, kde jedinec sám identifikuje životní cíle (oblasti, zájmy), jež jsou pro něj klíčové a určující vzhledem k jeho vlastní kvalitě života. Sekundární sběr dat formou analýzy písemné dokumentace. Metoda analýzy získaných dat je označována jako zakotvená teorie. Vnímání kvality života studentů – vysokoškoláků bude zkoumáno v rámci dosahování jejich vlastních cílů, což je často podmiňováno psychickou vyrovnaností, sebepoznáním a sebedůvěrou, kvalitou mezilidských vztahů, postojem mladého člověka k životu či duchovním/transcendentálním rozměrem.

  • Název v anglickém jazyce

    QUALITY OF LIFE OF UNIVERSITY STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to present a research plan concerning the quality of life of students – university students. In recent years, more and more attention has been paid to this issue and has become an integral part of almost all scientific disciplines. The theoretical framework consists of a contemporary and historical view of the concept of quality of life and its determinants, further characterizes individuals in the period of young adulthood, while focusing on a selected target group – university students. The empirical part focuses on the subjective perception of the life goals of university students. The questions address the vital goals of the students, how they realize their own life goals, and how satisfied they are with their fulfillment. Due to the research problem, qualitative research is chosen using the system of individual quality of life evaluation. The research sample consists of TBU students in Zlín, and the data will be obtained using the qualitative interviewing – semi-structured interview. The aim of the study is (1) to find out how university students specify their life goals in the context of life quality; (2) to find out how they perceive their satisfaction with their own life goals; (3) to find out why they decided to study university and how it influences their life quality. Qualitative research with semi-structured interviews will be based on the SEIQoL method. The core of the method consists of a system of individual evaluation of the life quality, where the individual identifies life goals (areas, interests), which are crucial for him and determining concerning his / her quality of life. Secondary data collection is planned in the form of written documentation analysis. The perception of the quality of life of undergraduate students will be examined as part of the achievement of their own goals, which is often conditioned by psychological equilibrium, self-knowledge, and confidence, the quality of interpersonal relationships, the attitude of a young person to life or the spiritual/transcendental dimension.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice

  • ISBN

    978-80-7454-917-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    163-174

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    11. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku