Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Holistic leisure education through the Czech Rapid Arrows comics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63525961" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63525961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21504857.2020.1773884" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21504857.2020.1773884</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/21504857.2020.1773884" target="_blank" >10.1080/21504857.2020.1773884</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Holistic leisure education through the Czech Rapid Arrows comics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on a topic interconnecting the potential use of comics in education processes. While previous research demonstrates such a link in formal education, from pre-school institutions up to the middle grades, particularly with regard to the development of arts and literacy, the educational impact in informal education has been neglected. The text analyses the main aspects of the content of the comics series on the example of the Czech Rapid Arrows comic and its author Jaroslav Foglar, the values of which are physical activity and health, a romantic landscape and dwelling in nature, the ethical aspects of morality and goodness, selfless work and helping others, a holistic framework of activity, the importance of romance, adventure and challenges. The stories are, therefore, ‘everyday adventures’, inspiring to the reader to experience his own adventures without needing a fantasy stage. The text also points out previous reflections, not only in the dialogue of papers on comics, but also in the fields of literary science, pedagogy and religious studies. Therefore, the article emphasises that comics can be used in informal leisure education, with the holistic development of the entire personality in various aspects of human existence. © 2020, © 2020 Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

  • Název v anglickém jazyce

    Holistic leisure education through the Czech Rapid Arrows comics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on a topic interconnecting the potential use of comics in education processes. While previous research demonstrates such a link in formal education, from pre-school institutions up to the middle grades, particularly with regard to the development of arts and literacy, the educational impact in informal education has been neglected. The text analyses the main aspects of the content of the comics series on the example of the Czech Rapid Arrows comic and its author Jaroslav Foglar, the values of which are physical activity and health, a romantic landscape and dwelling in nature, the ethical aspects of morality and goodness, selfless work and helping others, a holistic framework of activity, the importance of romance, adventure and challenges. The stories are, therefore, ‘everyday adventures’, inspiring to the reader to experience his own adventures without needing a fantasy stage. The text also points out previous reflections, not only in the dialogue of papers on comics, but also in the fields of literary science, pedagogy and religious studies. Therefore, the article emphasises that comics can be used in informal leisure education, with the holistic development of the entire personality in various aspects of human existence. © 2020, © 2020 Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Graphic Novels and Comics

  • ISSN

    2150-4857

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85086859690