Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení matematických kompetencí při řešení otevřených matematických problémů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63533558" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63533558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/50097" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/50097</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-045-3" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-045-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení matematických kompetencí při řešení otevřených matematických problémů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem publikace je identifikace a analýza projevených matematických kompetencí žáků v písemných řešeních otevřených matematických problémů žáků pro vytvoření universálního nástroje pro hodnocení písemných řešení žáků. Za vhodný hodnotící nástroj byla využita rubrika jako hodnotící tabulka. Základ pro hodnocení matematických kompetencí je tvořen prostřednictvím šesti úrovní dimenze kognitivních procesů Revidované Bloomove taxonomie vzdělávacích cílů. Popis šesti úrovní pro rubriky pro hodnocení matematických kompetencí v písemných řešeních žáků je vytvořen pro atributy jako písemný projev žáků a míra kreativity v manifestovaných písemných řešeních žáků. V publikaci je podrobně popsaný postup tvorby systému rubrik jako i popis úrovní pro všechny vybrané atributy. Jejich aplikace je ukázaná na autentických řešeních žáků v soutěži s názvem Matematický B-day, a taktéž na řešeních otevřených matematických problémů budoucích učitelů pro primární vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    The assessment of the mathematical competencies in open-ended mathematical problem solving

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the publication is to identify and analyze the manifested mathematical competencies in students´ solutions in open-ended mathematical problem solving, as well as to create a universal tool for assessing the students&apos; written solutions. The rubric was used as a suitable evaluation tool. The basis for the assessment of the mathematical competencies is formed through six levels of the dimension of cognitive processes of the Revised Bloom&apos;s taxonomy of educational goals. A description of six levels for the rubrics for the assessment of mathematical competences in pupils&apos; written solutions is created for attributes such as students´ writing skills and the level of creativity in students&apos; written solutions. The publication describes in detail the process of creating a system of rubrics as well as a description of levels for all selected attributes. Their application is shown on the authentic students´ solutions in the team contest called Mathematics B-day, and also on the solutions of open-ended mathematical problems of pre-service primary teachers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7678-045-3

  • Počet stran knihy

    118

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy