Hodnocení matematických kompetencí při řešení otevřených matematických problémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63533558" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63533558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/50097" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/50097</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-045-3" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-045-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení matematických kompetencí při řešení otevřených matematických problémů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace je identifikace a analýza projevených matematických kompetencí žáků v písemných řešeních otevřených matematických problémů žáků pro vytvoření universálního nástroje pro hodnocení písemných řešení žáků. Za vhodný hodnotící nástroj byla využita rubrika jako hodnotící tabulka. Základ pro hodnocení matematických kompetencí je tvořen prostřednictvím šesti úrovní dimenze kognitivních procesů Revidované Bloomove taxonomie vzdělávacích cílů. Popis šesti úrovní pro rubriky pro hodnocení matematických kompetencí v písemných řešeních žáků je vytvořen pro atributy jako písemný projev žáků a míra kreativity v manifestovaných písemných řešeních žáků. V publikaci je podrobně popsaný postup tvorby systému rubrik jako i popis úrovní pro všechny vybrané atributy. Jejich aplikace je ukázaná na autentických řešeních žáků v soutěži s názvem Matematický B-day, a taktéž na řešeních otevřených matematických problémů budoucích učitelů pro primární vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
The assessment of the mathematical competencies in open-ended mathematical problem solving
Popis výsledku anglicky
The aim of the publication is to identify and analyze the manifested mathematical competencies in students´ solutions in open-ended mathematical problem solving, as well as to create a universal tool for assessing the students' written solutions. The rubric was used as a suitable evaluation tool. The basis for the assessment of the mathematical competencies is formed through six levels of the dimension of cognitive processes of the Revised Bloom's taxonomy of educational goals. A description of six levels for the rubrics for the assessment of mathematical competences in pupils' written solutions is created for attributes such as students´ writing skills and the level of creativity in students' written solutions. The publication describes in detail the process of creating a system of rubrics as well as a description of levels for all selected attributes. Their application is shown on the authentic students´ solutions in the team contest called Mathematics B-day, and also on the solutions of open-ended mathematical problems of pre-service primary teachers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7678-045-3
Počet stran knihy
118
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—