Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development and initial validation of the nonparticipation in nonformal education questionnaire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63535338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63535338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/07342829211060571" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/07342829211060571</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/07342829211060571" target="_blank" >10.1177/07342829211060571</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development and initial validation of the nonparticipation in nonformal education questionnaire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nonformal adult education (NFE) provides adults with the opportunity to obtain competences needed to adapt to today’s changing job market. Despite the well-documented positive effects of NFE, there remains a lack of valid research instruments to assess factors of nonparticipation. Specifically, defining the perspectives of social groups with the highest incidence of barriers and the lowest level of participation in NFE has not been a primary research goal. This study describes the development and initial validation of a novel research tool entitled the Nonparticipation in Nonformal Education Questionnaire (NP-NFE-Q). The analysis covers the use of the NP-NFE-Q on a representative sample of the adult population (n = 878) as well as three additional cohorts: low-educated workers (n = 227), persons caring for children under the age of three (n = 227), and retired persons (n = 232). The results consistently support the validation of a correlated five-factor model, which includes two situational, one institutional and two dispositional factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Development and initial validation of the nonparticipation in nonformal education questionnaire

  • Popis výsledku anglicky

    Nonformal adult education (NFE) provides adults with the opportunity to obtain competences needed to adapt to today’s changing job market. Despite the well-documented positive effects of NFE, there remains a lack of valid research instruments to assess factors of nonparticipation. Specifically, defining the perspectives of social groups with the highest incidence of barriers and the lowest level of participation in NFE has not been a primary research goal. This study describes the development and initial validation of a novel research tool entitled the Nonparticipation in Nonformal Education Questionnaire (NP-NFE-Q). The analysis covers the use of the NP-NFE-Q on a representative sample of the adult population (n = 878) as well as three additional cohorts: low-educated workers (n = 227), persons caring for children under the age of three (n = 227), and retired persons (n = 232). The results consistently support the validation of a correlated five-factor model, which includes two situational, one institutional and two dispositional factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-00987S" target="_blank" >GA19-00987S: Bílá místa neformálního vzdělávání dospělých v České republice: Neúčastníci a jejich sociální světy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Psychoeducational Assessment

  • ISSN

    0734-2829

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000736650400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85121804919