Analysis of the pedagogical aspects of academic stress research at university: A systematic review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63553358" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63553358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5512" target="_blank" >https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5512</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33423/jhetp.v22i13.5512" target="_blank" >10.33423/jhetp.v22i13.5512</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of the pedagogical aspects of academic stress research at university: A systematic review
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this professional text is to create a review study covering the phenomenon of academic stress. For this purpose, the method of analysing available sources from the Web of Science and SCOPUS databases was used. In total, 38 academic sources were identified that focused on researching academic stress amongst higher education students. For the selected studies, we analysed the context of the research, research concept and the recommendations given by these studies. In addition to this analysis, we also produce a SWOT analysis looking at the strengths and weaknesses of the research surveys alongside the opportunities and threats for further investigations.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the pedagogical aspects of academic stress research at university: A systematic review
Popis výsledku anglicky
The objective of this professional text is to create a review study covering the phenomenon of academic stress. For this purpose, the method of analysing available sources from the Web of Science and SCOPUS databases was used. In total, 38 academic sources were identified that focused on researching academic stress amongst higher education students. For the selected studies, we analysed the context of the research, research concept and the recommendations given by these studies. In addition to this analysis, we also produce a SWOT analysis looking at the strengths and weaknesses of the research surveys alongside the opportunities and threats for further investigations.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Higher Education Theory and Practice
ISSN
2158-3595
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
185-198
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85140210941