Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the pedagogical aspects of academic stress research at university: A systematic review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63553358" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63553358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5512" target="_blank" >https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/5512</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33423/jhetp.v22i13.5512" target="_blank" >10.33423/jhetp.v22i13.5512</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the pedagogical aspects of academic stress research at university: A systematic review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this professional text is to create a review study covering the phenomenon of academic stress. For this purpose, the method of analysing available sources from the Web of Science and SCOPUS databases was used. In total, 38 academic sources were identified that focused on researching academic stress amongst higher education students. For the selected studies, we analysed the context of the research, research concept and the recommendations given by these studies. In addition to this analysis, we also produce a SWOT analysis looking at the strengths and weaknesses of the research surveys alongside the opportunities and threats for further investigations.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the pedagogical aspects of academic stress research at university: A systematic review

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this professional text is to create a review study covering the phenomenon of academic stress. For this purpose, the method of analysing available sources from the Web of Science and SCOPUS databases was used. In total, 38 academic sources were identified that focused on researching academic stress amongst higher education students. For the selected studies, we analysed the context of the research, research concept and the recommendations given by these studies. In addition to this analysis, we also produce a SWOT analysis looking at the strengths and weaknesses of the research surveys alongside the opportunities and threats for further investigations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Higher Education Theory and Practice

  • ISSN

    2158-3595

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    185-198

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85140210941