Akademický stres - přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611693" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://diskuzevpsychologii.upol.cz/magno/dps/2021/mn1.php" target="_blank" >https://diskuzevpsychologii.upol.cz/magno/dps/2021/mn1.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akademický stres - přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Akademický stres je pojem relativně nový. Vyplývá z mechanismů stresu obecného, ale váže se ke specifickému prostředí. Týká se tedy, na rozdíl od stresu obecného, jen určité skupiny lidí. Cílem přehledové studie je představit akademický stres a vysvětlit jeho důležitost ve vztahu nejen ke vzdělávání, ale společnosti jako takové, popsat, jakými nástroji je možné akademický stres měřit, a stručně nastínit vývoj těchto nástrojů. Přesto, že se problematika akademického stresu týká nejen studentů, ale i akademických pracovníků, tato přehledová studie se zabývá pouze první skupinou. Zdroje stresu sice mohou být pro obě skupiny zdánlivě stejné (časový stres, tlak na výkon), každá z těchto skupin má však svá specifika, přičemž je tedy zapotřebí použít odlišné nástroje. Záměrem přehledové studie je také seznámit s nejčastějšími zdroji stresu u studentů a představit faktory, které mají na akademický stres vliv.
Název v anglickém jazyce
Academic Stress – Rewiev Study
Popis výsledku anglicky
Academic stress is a relatively new term. This term follows from the mechanical device of the general stress, but this term (academic stress) be connected to specific surroundings. Academic stress is related to the specific group of people. The main goal of this summarizing study is introduce the term academic stress and explain its importance in relation with education and company. This contribution will be described the instruments of measuring of academic stress and we focused this term with the group of students of university, not to the group of academic worker. The sources of stress seemed like the same for both of groups (time stress, pressure to the performance), but each of these groups have their own specifics and we must to used to different instruments. The another intention of this summarizing study is described the most frequent sources of student’s academic stress and also we introduce the main factors, which have infuence with the academic stress.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Diskuze v psychologii
ISSN
2694-8338
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—