Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Why don’t they participate?” Reasons for nonparticipation in adult learning and education from the viewpoint of selfdetermination theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63553918" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63553918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://rela.ep.liu.se/article/view/3535" target="_blank" >https://rela.ep.liu.se/article/view/3535</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3384/rela.2000-7426.3535" target="_blank" >10.3384/rela.2000-7426.3535</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Why don’t they participate?” Reasons for nonparticipation in adult learning and education from the viewpoint of selfdetermination theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    &quot;The study deals with the perceived reasons for nonparticipation in adult learning and education (ALE), drawing on existing research concerning the motivation for lifelong learning, adult attitudes towards education, and the study of dispositional barriers. The aim of the study is to determine the subjective reasons/Motivation of adults not to participate in ALE and what factors influence their nonparticipation. For this purpose, we drew on self-determination theory (SDT). Based on that we have created the research tool &apos;&apos;Motivation to Nonparticipation Scale&quot;&quot; (IIMP-S), which measures three factors: extrinsic motivation, intrinsic motivation, and amotivation. The empirical research was conducted with a representative sample of adults (N = 943, age: 19 to 81 years) who had not participated in ALE. Contrary to theoretical assumptions of SDT, amotivated adults do not predominate among nonparticipants, with the main subjective reasons for nonparticipation based on intrinsic or extrinsic motivations.&quot;

  • Název v anglickém jazyce

    “Why don’t they participate?” Reasons for nonparticipation in adult learning and education from the viewpoint of selfdetermination theory

  • Popis výsledku anglicky

    &quot;The study deals with the perceived reasons for nonparticipation in adult learning and education (ALE), drawing on existing research concerning the motivation for lifelong learning, adult attitudes towards education, and the study of dispositional barriers. The aim of the study is to determine the subjective reasons/Motivation of adults not to participate in ALE and what factors influence their nonparticipation. For this purpose, we drew on self-determination theory (SDT). Based on that we have created the research tool &apos;&apos;Motivation to Nonparticipation Scale&quot;&quot; (IIMP-S), which measures three factors: extrinsic motivation, intrinsic motivation, and amotivation. The empirical research was conducted with a representative sample of adults (N = 943, age: 19 to 81 years) who had not participated in ALE. Contrary to theoretical assumptions of SDT, amotivated adults do not predominate among nonparticipants, with the main subjective reasons for nonparticipation based on intrinsic or extrinsic motivations.&quot;

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-00987S" target="_blank" >GA19-00987S: Bílá místa neformálního vzdělávání dospělých v České republice: Neúčastníci a jejich sociální světy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal for Research on the Education and Learning of Adults

  • ISSN

    2000-7426

  • e-ISSN

    2000-7426

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SE - Švédské království

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    193-208

  • Kód UT WoS článku

    000813459600006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85132819925