Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching algorithms to develop the algorithmic thinking of informatics students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63556738" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63556738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/10/20/3857" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/10/20/3857</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math10203857" target="_blank" >10.3390/math10203857</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching algorithms to develop the algorithmic thinking of informatics students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modernization and the ever-increasing trend of introducing modern technologies into various areas of everyday life require school graduates with programming skills. The ability to program is closely related to computational thinking, which is based on algorithmic thinking. It is well known that algorithmic thinking is the ability of students to work with algorithms understood as a systematic description of problem-solving strategies. Algorithms can be considered as a fundamental phenomenon that forms a point of contact between mathematics and informatics. As part of an algorithmic graph theory seminar, we conducted an experiment where we solved the knight&apos;s tour problem using the backtracking method to observe the change in students&apos; motivation to learn algorithms at a higher cognitive level. Seventy-four students participated in the experiment. Statistical analysis of the results of the experiment confirmed that the use of the algorithm with decision-making in teaching motivated students to learn algorithms with understanding.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching algorithms to develop the algorithmic thinking of informatics students

  • Popis výsledku anglicky

    Modernization and the ever-increasing trend of introducing modern technologies into various areas of everyday life require school graduates with programming skills. The ability to program is closely related to computational thinking, which is based on algorithmic thinking. It is well known that algorithmic thinking is the ability of students to work with algorithms understood as a systematic description of problem-solving strategies. Algorithms can be considered as a fundamental phenomenon that forms a point of contact between mathematics and informatics. As part of an algorithmic graph theory seminar, we conducted an experiment where we solved the knight&apos;s tour problem using the backtracking method to observe the change in students&apos; motivation to learn algorithms at a higher cognitive level. Seventy-four students participated in the experiment. Statistical analysis of the results of the experiment confirmed that the use of the algorithm with decision-making in teaching motivated students to learn algorithms with understanding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

    2227-7390

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000873274800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85140595074