Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algorithmic and Logical Thinking Development: base of programming skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001494" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001494 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/13:50001494

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algorithmic and Logical Thinking Development: base of programming skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is based on rich experience gained in the area of computer science education and it could serve as an inspirational material directed to all educators developing students? algorithmic thinking and programming skills. The foundation a developergains at the beginning of his/her career plays a crucial role. An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s ability to think algorithmically. Students must be able to createvarious algorithms solving given problems starting with easy ones and consecutively increase their algorithmic knowledge and shifts during studies till the level where they deeply understand much more complex algorithms. The aim of this paper is to introduce our approach that has proven to be successful in the optimization of teaching and learning a subject developing algorithmic thinking of beginners. This is followed by a discussion of the benefits of puzzles and logical games, solved

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithmic and Logical Thinking Development: base of programming skills

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is based on rich experience gained in the area of computer science education and it could serve as an inspirational material directed to all educators developing students? algorithmic thinking and programming skills. The foundation a developergains at the beginning of his/her career plays a crucial role. An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s ability to think algorithmically. Students must be able to createvarious algorithms solving given problems starting with easy ones and consecutively increase their algorithmic knowledge and shifts during studies till the level where they deeply understand much more complex algorithms. The aim of this paper is to introduce our approach that has proven to be successful in the optimization of teaching and learning a subject developing algorithmic thinking of beginners. This is followed by a discussion of the benefits of puzzles and logical games, solved

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS transactions on computers

  • ISSN

    1109-2750

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    41-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus