Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of Algorithmic Thinking and Imagination: base of programming skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50000188" target="_blank" >RIV/62690094:18470/12:50000188 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of Algorithmic Thinking and Imagination: base of programming skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is based on rich experience gained in the area of computer science education and it could serve as an inspirational material directed to all educators developing students? programming skills. The area of software development has undergone a rapid expansion and this trend is so far continuing. Each developer has to learn constantly and master new technology. However, the foundation a developer gains at the beginning of his/her career plays a crucial role. An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s ability to think algorithmically. Students must be able to create various algorithms solving given problems starting with easy ones and consecutively increase their algorithmic knowledge and shifts during studies till the level where they deeply understand much more complex algorithms. The aim of this paper is to introduce our approach that has proven to be successful in the optimization of teaching an

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Algorithmic Thinking and Imagination: base of programming skills

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is based on rich experience gained in the area of computer science education and it could serve as an inspirational material directed to all educators developing students? programming skills. The area of software development has undergone a rapid expansion and this trend is so far continuing. Each developer has to learn constantly and master new technology. However, the foundation a developer gains at the beginning of his/her career plays a crucial role. An essential part of studies at faculties preparing students in the area of computer science is the development of student?s ability to think algorithmically. Students must be able to create various algorithms solving given problems starting with easy ones and consecutively increase their algorithmic knowledge and shifts during studies till the level where they deeply understand much more complex algorithms. The aim of this paper is to introduce our approach that has proven to be successful in the optimization of teaching an

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CSCC 2012 : proceedings of the 16th WSEAS international conference on communication

  • ISBN

    978-1-61804-109-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    347-352

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Kos Island, Greece

  • Datum konání akce

    14. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku