Developing of algorithmic thinking: the base of programming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F05%3A00002482" target="_blank" >RIV/62690094:18450/05:00002482 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing of algorithmic thinking: the base of programming
Popis výsledku v původním jazyce
At the faculties preparing students in the area of computer science the creation of algorithms forms an inseparable part of students' basic skills. Students must be able to think algorithmically, to create various algorithms solving given problems starting with easy ones and consecutively increase their algorithmic knowledge and shifts during studies till the level where they deeply understand much more complex algorithms. In the article we introduce our approach to the development of students'algorithmic thinking.
Název v anglickém jazyce
Developing of algorithmic thinking: the base of programming
Popis výsledku anglicky
At the faculties preparing students in the area of computer science the creation of algorithms forms an inseparable part of students' basic skills. Students must be able to think algorithmically, to create various algorithms solving given problems starting with easy ones and consecutively increase their algorithmic knowledge and shifts during studies till the level where they deeply understand much more complex algorithms. In the article we introduce our approach to the development of students'algorithmic thinking.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of continuing engineering education and life-long learning
ISSN
0957-4344
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
3-6
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—