Jakub Jan Ryba očima dvou autorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63558178" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63558178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jakub Jan Ryba očima dvou autorů
Popis výsledku v původním jazyce
Tato vědecká práce se zaměřuje na specifické, novátorské (vzhledem k době) a originálnípedagogicko-sociální postupy ve výchově a edukaci Jakuba Jana Ryby. Jedním z hlavníchúkolů textu je právě komparace s dnešními trendy moderní pedagogiky 21. století. Autor sesnaţí také o „evangelizaci“ persony J. J. Ryby, která je z jeho pohledu nedostatečnáv kontextu sociální pedagogiky. Teoretická část zmiňuje ţivot a dílo J. J. Ryby, jak sociálnía pedagogické, tak i hudební tvorbu, byť jen marginálně. V empirické části se autor věnujevýzkumu, kde pracuje se vzorkem sociálně – pedagogických odborníků a zjišťuje jejichznalost o osobě J. J. Ryby, respektive se snaţí zjistit jejich doporučení pro větší aplikaciRybových postupů v dnešní sociální pedagogice. Kvalitativní výzkum byl prováděnformou polostrukturovaného rozhovoru. Výstupy z těchto rozhovorů byly analyzoványprostřednictvím otevřeného kódování, načeţ byly vyvozeny příslušné závěry, které bylynásledně diskutovány.
Název v anglickém jazyce
Jakub Jan Ryba through the eyes of two authors
Popis výsledku anglicky
The thesis focuses on Jakub Jan Ryba’s specific, innovative (respectively to age) andoriginal pedagogical and social practices in the upbringing and education. One of the maintasks of the thesis is a comparison to today's trends of modern pedagogy in the 21stcentury. The author supports the efforts to "evangelize" the personality of J. J. Ryba, whichhe perceives to be inadequate in the context of his contribution to social pedagogy. Thetheoretical part refers to the life and work of J. J. Ryba, both social and educational, brieflymentioning his musical achievements as well. In the empirical part, the author focuses onthe research, working with a sample of social - pedagogical experts and exploring theirknowledge on the work of J. J. Ryba. The main target is to figure out theirrecommendations, how better to apply Ryba’s practices in today's social pedagogy. Theexperimental part is based on a qualitative research, conducted through semi-structuredinterview. Outputs from these interviews have been analyzed through open coding,followed by appropriate conclusions, which have been subsequently discussed.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů