Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43956006" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43956006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odborná kniha je v pořadí druhým výrazně upraveným, aktualizovaným a rozšířeným vydáním. Vychází nejen z vlastní pedagogické zkušenosti a studia autor¬ky, ale opírá se o celou řadu kvalitních pedagogických prací soudobých odborníků z oblasti obecné pedagogiky, dějin pedagogiky, obecné didaktiky, pedagogického výzkumu, pedagogické diagnostiky a sociální pedagogiky. Druhé vydání knihy také reaguje na současné proměny výchovy a vzdělávání v souvislosti s „Průmyslem 4.0 (Práce 4.0)“ tím, že jsou zařazeny nové informace, které diskutují nezbytnost změn v tomto ohledu. Hlavním cílem publikace není pouhé operativní zvládnutí teoretického poznání z oblasti výchovy a vzdělávání, ale především hledání jeho smyslu a vývoje v různých kontextech, porozumění pedagogice jako vědě o člověku a jejím proměnám v 21. století (i v souvislosti s digitalizací světa práce a vzdělávání), samostatné a kritické hodnocení změn, inovací a situací v pedagogickém procesu. Smyslem knihy je umožnit čtenáři orientovat se v pedagogických pojmech, procesech a situacích, poukázat na problémy a řešit nedostatky v současné pedagogické praxi s určitou dávkou pedagogického optimismu. Publikaci lze teoreticky rozdělit na tři hlavní části, které mapují pedagogického poznání z oblasti obecné pedagogiky a didaktiky, z oblasti pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka a konečně z oblasti sociální pedagogiky. Humanizující aspekty v procesu výchovy a vzdělávání jedince se staly hlavním motivem této učebnice, vč. otázek společného vzdělávání bez bariér a s pozitivním respektem k jinakosti jedince.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The specialized book is the second major edited, updated and expanded edition. It is based not only on the pedagogical experience and study of the author, but is based on a number of quality pedagogical works of contemporary specialists in the field of general pedagogy, history of pedagogy, general didactics, pedagogical research, pedagogical diagnostics and social pedagogy. The second edition of the book also responds to the current transformations of education in the context of &quot;Industry 4.0 (Work 4.0)&quot; by including new information that discusses the need for changes in this regard. The main aim of the publication is not only to master the theoretical knowledge of education, but mainly to find its meaning and development in various contexts, understanding pedagogy as a science of man and its changes in the 21st century (also in connection with the digitalization of the world of work and education) , independent and critical evaluation of changes, innovations and situations in the educational process. The purpose of the book is to enable the reader to orientate himself in pedagogical terms, processes and situations, to point out problems and to solve shortcomings in current pedagogical practice with a certain amount of pedagogical optimism. The publication can be theoretically divided into three main parts, which map pedagogical knowledge from the field of general pedagogy and didactics, from the field of pedagogical research and diagnostics of the pupil and finally from the field of social pedagogy. Humanizing aspects in the process of education of an individual have become the main motive of this textbook, incl. issues of joint learning without barriers and with a positive respect for the individual&apos;s otherness.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-5511-3

  • Počet stran knihy

    368

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy