Self-Efficacy in the Pre-Gradual Training of Occupational Subject Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63560338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63560338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/1128-tner2022/tner68/8600-tner2022213" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/1128-tner2022/tner68/8600-tner2022213</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2022.68.2.13" target="_blank" >10.15804/tner.2022.68.2.13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-Efficacy in the Pre-Gradual Training of Occupational Subject Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents a survey of perceived teacher self-efficacy on a sample of future and beginning Slovak secondary school teachers in two research approaches. The research aimed to find out the perceived professional proficiency of teacher students and future teachers in didactic readiness in the context of positive psychology. The obtained data from both groups were compared with foreign research results in this area.
Název v anglickém jazyce
Self-Efficacy in the Pre-Gradual Training of Occupational Subject Teachers
Popis výsledku anglicky
The study presents a survey of perceived teacher self-efficacy on a sample of future and beginning Slovak secondary school teachers in two research approaches. The research aimed to find out the perceived professional proficiency of teacher students and future teachers in didactic readiness in the context of positive psychology. The obtained data from both groups were compared with foreign research results in this area.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
68
Číslo periodika v rámci svazku
Neuvedeno
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
162-170
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85138519107