Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Education of Gifted Students at Secondary Schools in the Czech Republic Compared to Students With Special Educational Needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63550518" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63550518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02783193.2022.2145398" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02783193.2022.2145398</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02783193.2022.2145398" target="_blank" >10.1080/02783193.2022.2145398</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive Education of Gifted Students at Secondary Schools in the Czech Republic Compared to Students With Special Educational Needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research is focused on a comparison of the declared importance of fulfilling selected criteria of inclusive education between gifted students and students with special educational needs (SENs). Using the P-KAP II questionnaire, data were obtained from 541 secondary general schools (SGS) and secondary technical schools (STS). We found that in relation to students with SENs, schools declare a great interest in the issue of inclusive education, but in the context of gifted students a significant decrease in interest was declared. The results show a low declared need for schools to deal conceptually with inclusive education, especially focused on gifted education. Schools prefer rather informal inclusive pedagogical practices and cooperation with external counseling services. SGS schools declared a significantly higher importance of all criteria of inclusive education than do STS schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Education of Gifted Students at Secondary Schools in the Czech Republic Compared to Students With Special Educational Needs

  • Popis výsledku anglicky

    The research is focused on a comparison of the declared importance of fulfilling selected criteria of inclusive education between gifted students and students with special educational needs (SENs). Using the P-KAP II questionnaire, data were obtained from 541 secondary general schools (SGS) and secondary technical schools (STS). We found that in relation to students with SENs, schools declare a great interest in the issue of inclusive education, but in the context of gifted students a significant decrease in interest was declared. The results show a low declared need for schools to deal conceptually with inclusive education, especially focused on gifted education. Schools prefer rather informal inclusive pedagogical practices and cooperation with external counseling services. SGS schools declared a significantly higher importance of all criteria of inclusive education than do STS schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Roeper Review-A Journal on Gifted Education

  • ISSN

    0278-3193

  • e-ISSN

    1940-865X

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    37-49

  • Kód UT WoS článku

    000910888000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85146552153